CONŢINUTUL DISCIPLINEI
CURS
|
Nr. ore |
1. Elemente care participă la realizarea poziţiei de postură a mandibulei. Reperele poziţiei de postură a mandibulei. Factorii ce pot modifica poziţia de postură a mandibulei.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
2. Relaţia centrică.
OBIECTIV : La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
3. Relaţia de ocluzie dentară. Determinanţii relaţiei de ocluzie dentară.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
4. Ocluzia de intercuspidare maximă.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
5. Ocluzia centrică. Ocluzia de necesitate. Ocluzia habituală. Ocluzia traumatică.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
6. Concepte şi teorii ocluzale.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
7. Mişcările fundamentale ale mandibulei.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
8. Examinarea funcţiei ocluzale prin analiza mişcărilor mandibulei.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
9. Etiologia disfuncţiei ocluzale. Manifestări clinice specifice disfuncţiei ocluzale.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
10. Manifestări clinice complexe.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
11. Sisteme de înregistrare şi transfer a relaţiilor intermaxilare
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil: · Să cunoasca instrumentele ce servesc la determinarea poziţiei crestei alveolare şi dinţilor maxilari faţă de axa şarnieră şi planul Frankfurt, ce asigură transferul acestor date la nivelul unui articulator programabil şi furnizează datele necesare programării acestora. · Sa cunoască tipurile de arcuri faciale (arcuri faciale pentru determinarea axei şarnieră, arcuri faciale de transfer, arcuri faciale pentru înscrierea cinematicii mandibulare). · Să cunoasca instrumentele capabile să reproducă poziţia de relaţie centrică şi să simuleze mişcările de propulsie şi lateralitate. mai corect spus, condiţiile mecanice ale acestor mişcări. · Sa cunoască tipurile de articulatoare (în funcţie de locul de fixare al dispozitivului ce imită condilul mandibular şi după capacitatea de a reda anumite mişcări ale mandibulei ) precum şi parametrii ce pot fi individualizaţi. · Să monteze modelele de lucru in articulator
|
2 |
12. Examenul ocluzal al modelelor montate în simulator
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
13. Indicaţiile şi contraindicaţiile şlefuirii selective. Obiectivele şlefuirii selective. Principii în tehnica şlefuirii selective.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
14. Principii ocluzale în protetica implantologică.
OBIECTIV: La finalizarea cursului studentul va fi capabil:
|
2 |
LUCRARI PRACTICE
|
Nr. ore
|
1. Reperele cefalometrice utilizate în protetica dentară.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
2. Determinarea poziţiei de postură a mandibulei.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
3. Determinarea poziţiei de relaţie centrică.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
4. Relaţia de ocluzie dentară- determinanţi
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
5. Determinarea ocluziei de intercuspidare maximă.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
6. Examinarea funcţiei ocluzale prin analiza mişcărilor mandibulei.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
7. Etiologia disfuncţiei ocluzale. Manifestări clinice specifice în disfuncţia ocluzală.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
8. Examenul clinic al ocluziei dentare.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
9. Simulatoarele şi arcurile faciale. Tipuri şi indicaţii.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute: La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute: · Să cunoască tipurile de arcuri faciale. · Să inregistreze şi sa transfere datele necesare pentru programarea articulatorului . · Sa cunoască tipurile de articulatoare precum şi parametrii ce pot fi individualizaţi. · Sa poata programa un articulator.
|
1 |
10. Programarea simulatorului.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
-înclinarea pantei tuberculului articular; - înclinarea pantei retroincisive; - distanţa de la punctul interincisiv la axa şarnieră; - distanţa intercondiliană; - orientarea planului de ocluzie în raport de planul Frankfurt; - unghiul Bennett; - mişcarea Bennett; - unghiul gotic.
|
1 |
11. Montarea modelelor de studiu în simulator în vederea analizei ocluzale
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
12. Examenul ocluzal al modelelor montate în simulator
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
13. Terapia de reechilibrare ocluzală.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
14. Principii ocluzale în protetica implantologică.
La finalul lucrarii practice studentul trebuie sa stie sa execute:
|
1 |
BIBLIOGRAFIE
1.Burlui V- Gnatologie Ed.Appollonia,Iaşi,2000. 2.Burlui V.-Malrelaţiile cranio-mandibulare,Ed.Apollonia,2002 3.Dawson P.- Ľoclusion clinique, evolution, diagnostic, traitement.Ed. Masson, Paris, 1992 5.Shillingburg- Fundamentals of tooth preparations, Ed.Quintessence Publishing Co.,Inc.1991. 6.Mihai Raul Popescu- Ocluzologie-lucrări practice. Ed. Medicală Universitară,2008. 7.Mihai Raul Popescu-Ocluzologie-modificări odonto-parodontale în trauma ocluzală,Ed.Sitech,2008. 8.N. Forna -Protetica Dentara Vol. I+II, Editura Enciclopedica, Bucuresti, 2011 9.Mihai Raul Popescu- Ocluzia Dentara. Ed. Medicală Universitară,2014. |