1. DATE DESPRE PROGRAM
1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
ASISTENŢĂ MEDICALĂ ŞI MOAŞE |
1.3 Departamentul |
V - SPECIALITĂŢI MEDICALE III |
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
ASISTENŢĂ MEDICALĂ |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumirea disciplinei |
NURSING CLINIC BOLI INFECŢIOASE ŞI DERMATOVENEROLOGIE |
|||||||
2.2. Codul disciplinei |
- |
|||||||
2.3 Titularul activităţilor de curs |
Dumitrescu Florentina, Giubelan Lucian |
|||||||
2.4 Titularul activităţilor de seminar |
Dumitrescu Florentina, Giubelan Lucian, Dragonu Livia, Niculescu Irina, Stoian Andreea |
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Şef de lucrări, asistent universitar |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Normă de bază |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
II |
2.8. Semestrul
|
III |
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DS |
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DI |
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
3.1 Număr de ore pe săptămână |
5 |
din care: 3.2 curs |
2 |
3.3 seminar/laborator |
3 |
|
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
75 |
din care: 3.5 curs |
30 |
3.6 seminar/laborator |
45 |
|
Distribuţia fondului de timp ore |
|
|||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
10 |
|||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
5 |
|||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
5 |
|||||
Tutoriat |
1 |
|||||
Examinări |
2 |
|||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
2 |
|||||
3.7 Total ore studiu individual |
25 |
|
||||
3.9 Total ore pe semestru |
100 |
|||||
3.10 Numărul de credite4) |
3 |
4. PRECONDIŢII (acolo unde este cazul)
4.1 de curriculum |
|
4.2 de competenţe |
|
5. CONDIŢII (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
- |
5.2. de desfăşurare a seminarului/laboratorului |
|
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7) |
|
COMPETENŢE PROFESIONALE |
C1 – Să identifice starea de boală şi să stabilească diagnosticul corect al afecţiunii C2 – Să abordeze problemele de sănătate / boala din perspectiva particularităţilor comunităţii, în relaţie directă cu condiţiile sociale, economice şi/sau culturale proprii acelei colectivităţi C5 – Să iniţieze şi să deruleze o activitate de cercetare ştiinţifică şi/sau formativă în domeniul său de competenţe |
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
C6 – Autonomie şi responsabilitate - Dobândirea de repere morale, formarea unor atitudini profesionale şi civice care să permită studenţilor să fie corecţi, oneşti, neconflictuali, cooperanţi, înţelegători în faţa suferinţei, disponibili să ajute oamenii, interesaţi de dezvoltarea comunităţii - Să cunoască, să respecte şi să contribuie la dezvoltarea valorilor morale şi a eticii profesionale - Să înveţe să recunoască o problemă atunci când se iveşte şi să ofere soluţii responsabile pentru rezolvarea ei C7 – Interacţiune socială - Să cunoască ş să aibă respect pentru diversitate şi multiculturalitate - Să aibă sau să înveţe să-şi dezvolte abilităţile de lucru în echipă - Să comunice oral şi în scris cerinţele, modalitatea de lucru, rezultatele obţinute, să se consulte cu echipa - Să se implice în acţiuni de voluntariat, să cunoască problemele esenţiale ale comunităţii C8 – Dezvoltare personală şi profesională - Să aibă deschidere către învăţarea pe tot parcursul vieţii - Să conştientizeze necesitatea studiului individual ca bază a autonomiei personale şi a dezvoltării profesionale - Să valorifice optim şi creativ propriul potenţial în activităţile colective Să ştie să utilizeze tehnologia informaţiei şi comunicării |
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
cunoasterea principiilor de îngrijire a pacientului diagnosticat cu o boală infecţioasă |
7.2 Obiectivele specifice |
la finalizarea disciplinei studentul(a) va fi capabil(ă): - să formuleze diagnosticul nursei - să cunoască principiile şi mijloacele de îngrijire a bolnavului diagnosticat cu o boală infecţioasă |
|
|
8. CONŢINUTURI
8.1 Curs (unităţi de conţinut) |
Nr. ore |
Pacientul cu boală infecţioasă – diagnosticul nursei |
2 |
Îngrijirea pacienţilor cu boli cu poartă de intrare respiratorie. boli virale – rujeola, rubeola, varicela, gripa; boli bacteriene – difteria, scarlatina, tusa convulsivă |
4 |
Îngrijirea pacienţilor cu boli cu poartă de intrare digestivă: boli virale – hepatite acute virale; boli bacteriene – dizenteria, salmoneloze |
4 |
Îngrijirea pacienţilor cu boli cu suferinţe neurologice infecţioase – meningoencefalite |
4 |
Îngrijirea pacienţilor cu infecţie HIV/SIDA |
4 |
Infecţii nosocomiale – rolul nursei în prevenire şi combatere |
4 |
Examene complementare în diagnosticul bolilor infecţioase (ex. faringian, hemocultura, sputocultura, coprocultura, puncţia lombară, recoltări din colecţii tegumentare) |
4 |
Practica imunizărilor în bolile infecţioase; testări, desensibilizare, administrarea de seruri şi vaccinuri, contraindicaţii, reacţii adverse |
4 |
8.2 Lucrări practice (subiecte/teme) |
|
Examinarea pacientului cu boală infecţioasă |
6 |
Practica examenelor complementare – pregătirea bolnavului, recoltare, transport. Măsuri de asepsie. Măsuri de autoprotecţie. Reguli specifice diverselor manopere |
6 |
Examinarea şi îngrijirea bolnavilor cu infecţii respiratorii |
6 |
Examinarea şi îngrijirea bolnavilor cu infecţii digestive |
6 |
Examinarea şi îngrijirea bolnavilor cu infecţii nervoase |
6 |
Atitudinea în faţa plăgii rabigene; Atitudinea în faţa plăgii tetanigene |
3 |
Prevenirea infecţiilor nosocomiale cu punct de plecare dispozitive intravasculare |
6 |
Managementul bolnavilor cu infecţie HIV/SIDA |
6 |
BIBLIOGRAFIE Giubelan L., Cupşa A., Dumitrescu Fl. – Boli infecţioase transmisibile şi elemente specifice de nursing în infectologie, Ed. Medicală Universitară, Craiova, 2015 World Health Organization - Infections and infectious diseases A manual for nurses and midwives in the WHO European Region 2001 free download: www.euro.who.int/document/e79822.pdf Blue book - Guidelines for the control of infectious diseases Revised edition 2005, free download , www.health.vic.gov.au/ideas/bluebook#download The Pink Book: Epidemiology and Prevention of Vaccine Preventable Diseases European Centre for Disease Prevention- www.ecdc.europa.eu Organizaţia Mondială a Sănătăţii www.who.int/topics/infectious_diseases/en/ HealthMap, global health, local knowledge – www.healthmap.org |
|
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare prin probleme/proiecte etc. |
Curs |
Se folosesc urmatoarele metode combinate: prelegere, conversaţie euristică, dezbaterea, problematizarea |
Lucrari practice |
Se folosesc urmatoarele metode combinate: aplicaţii practice, problematizarea, conversaţie euristică, e-learning, învăţare la patul bolnavului, învăţare bazată pe rezolvarea problemei |
Studiu individual |
e-learning, învăţare la patul bolnavului, învăţare bazată pe rezolvarea problemei |
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
|||||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
||||
Max. 20% din numărul total de ore de stagiu. |
Spitalul 3 „V. Babeş” Craiova
|
Sâmbăta şi duminica, în gărzile cadrelor didactice, cu aviz anterior de la titularul disciplinei |
Responsabilul de grupă |
În prealabil |
|||||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
- |
Spitalul 3 „V. Babeş” Craiova
|
Pe tot parcursul semestrului, cu aviz anterior de la titularul disciplinei |
Titularul disciplinei |
În prealabil |
||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
- |
Spitalul 3 „V. Babeş” Craiova
|
Pe tot parcursul semestrului, cu aviz anterior de la titularul disciplinei |
Titularul disciplinei |
În prealabil |
||||
|
|||||||||
12. EVALUARE |
|||||||||
Forma de activitate |
Evaluare
|
Procent din nota finală |
|||||||
|
Formativă |
Periodică |
Sumativă |
|
|||||
Curs |
La fiecare curs |
|
|
|
|||||
Lucrări practice |
|
Săptămânală (scris, grilă 10 întrebări) |
|
20% |
|||||
Examen |
|
|
Examen scris MCQ |
80% |
|||||
Verificările periodice |
|
|
La finalul stagiului |
|
|||||
Prezenţa la curs |
|
|
|
|
|||||
13. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
|||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
|||||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
|||||||
Ultima zi de vineri a fiecarei luni |
Spitalul 3 „V. Babeş” Craiova
|
Conf. univ. dr. Iulian Diaconescu |