TEHNOLOGIA REALIZĂRII APARATELOR ORTODONTICE
CONŢINUTUL DISCIPLINEI
CURS |
Nr. ore |
1.Noţiuni de biomecanică ortodontică. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să cunoască tipurile de forţe ortodontice; să definească bascularea; să definească translaţia; să definească derotatarea; să definească extruzia; să definească intruzia; să definească mişcarea de torque. |
2 |
2.Clasificarea aparatelor ortodontice. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să clasifice aparatele ortodontice după modul de acţiune; să clasifice aparatele ortodontice după modul lor de agregare la arcadeledentare; să clasifice aparatele ortodontice după repartizarea zonelor de sprijin şi de acţiune. |
2 |
3.Aparatele ortodontice mobilizabile. Baza plăcii ortodontice. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să înţeleagă avantajele şi dezavantajele aparatelor ortodontice mobilizabile; să cunoască caracteristicile şi importanţa bazei plăcilor ortodontice maxilară şi mandibulară, precum şi modul lor de acţiune; |
2 |
4.Elementele active ale plăcilor ortodontice. Arcurile ortodontice. Arcul Coffin. Arcul vestibular. Resorturile auxiliare. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să descrie şi să cunoască regulile de confecţionare ale arcurilor precum şi indicaţiile acestora; |
2 |
5.Elementele active ale plăcilor ortodontice. Elementele funcționale asociate plăcilor ortodontice. Șurubul ortodontic. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să definească, să clasifice să şi să cunoască şuruburile ortodontice precum şi modul lor de acţiune; să cunoască elementele funcționale asociate plăcilor ortodontice. |
2 |
6.Elementele de ancorare ale aparatelor ortodontice. Croșetele ortodontice. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului Stahl; să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului direct; să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului în “delta”; să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului Jackson; |
2 |
7.Elementele de ancorare ale aparatelor ortodontice. Croșetele ortodontice. Obiectivele învăţării.Studentul trebuie: să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului Adams; să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului Schwarz; să descrie elementele componente şi caracteristicile croşetului interdentar Alt; să descrie şi să cunoască indicaţiile şi caracteristicile gutierei ortodontice. |
2 |
8.Elementele de ancorare ale aparatelor ortodontice. Gutiera ortodontică. Ocluzia corectată. Obiectivele învăţării.Studentul trebuie: să descrie şi să cunoască indicaţiile şi caracteristicile gutierei ortodontice; să definească ocluzia corectată şi să cunoască modul de înregistrare a ocluziei corectate. |
2 |
9.Aparatele funcţionale. Monoblocul-activator Andresen-Haupl. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să definească şi să cunoască clasificarea aparatelor funcţionale; să cunoască indicaţiile, dezavantajele şi elementele componente ale activatorului Andresen. |
2 |
10.Activatoarele modificate. Obiectivele învăţării.Studentul trebuie: să descrie şi să cunoască indicaţiile bionatorului Balters; să descrie şi să cunoască indicaţiile activatorului Klammt; să descrie şi să cunoască indicaţiile aparatului Bimmler; să descrie şi să cunoască indicaţiile activatorului Karwetzky; să descrie şi să cunoască indicaţiile activatorului Harvold-Woodside; să descrie şi să cunoască indicaţiile activatorului modern Van Thiel. |
2 |
11.Aparatul Twin Block. Aparatul Frankel. Plăcuţa vestibulară. Planul înclinat. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să descrie şi să cunoască indicaţiile aparatului Twin Block; să descrie şi să cunoască indicaţiile aparatului Frankel; să descrie şi să cunoască indicaţiile plăcuţei vestibulare; să descrie şi să cunoască cerinţele planului înclinat pentru realizarea saltului articular. |
2 |
12.Aparate ortodontice fixe. Elemente auxiliare de ancoraj. Obiectivele învăţării.Studentul trebuie: să cunoască elementele componente, avantajele şi dezavantajele aparatelor ortodontice fixe; să descrie şi să cunoască indicaţiile arcului lingual; să descrie şi să cunoască indicaţiile barei transpalatinale Goshgarian; să descrie şi să cunoască indicaţiile dispozitivului Nance; să descrie şi să cunoască indicaţiile arcului Quad helix; să descrie şi să cunoască indicaţiile Lip-bumper-ului; să descrie şi să cunoască indicaţiile gutierei cu ţepi; să descrie şi să cunoască indicaţiile scutului lingual. |
2 |
13.Menţinătoarele de spaţiu. Disjuncţia. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să definească, să clasifice şi să cunoască indicaţiile menţinătoarelor de spaţiu; să definească disjuncţia; să cunoască tipurile, indicaţiile şi contraindicaţiile disjuncţiei. |
2 |
14.Aparate de contenţie. Repararea aparatelor ortodontice. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie: să clasifice aparatele de contenţie; să cunoască elementele componente, avantajele şi dezavantajele aparatelor de contenţie; să deţină cunoştinţe despre repararea aparatelor ortodontice. |
2 |
LUCRARI PRACTICE |
|
Studentul trebuie: să confecționeze o gutieră ortodontică |
8 |
Studentul trebuie: să confecţioneze elemente de ancorare ale plăcilor ortodontice |
12 |
Studentul trebuie: să confecţioneze arcuri din sârmă şi resorturi auxiliare. |
16 |
Studentul trebuie: să confecţioneze aparate ortodontice mobilizabile. |
4 |
Studentul trebuie: să confecţioneze un activator Andresen |
8 |
Studentul trebuie: să repare un aparat ortodontic |
4 |
Studentul trebuie: să confecţioneze un menţinător de spaţiu. |
4 |
BIBLIOGRAFIE
|