Compartimentul Personal

Compartimentul Personal

Compartimentul Personal are, in principal, următoarele atribuţii: 

  • Asigură evidența dosarelor de personal, întocmirea și eliberarea documentelor privind încadrarea, executarea și încetarea contractelor individuale de muncă pentru personalul didactic de predare și pentru personalul didactic asociat din cadrul UMFCV;
  • Asigură evidența dosarelor de personal, evaluarea anuală a performanțelor profesionale, promovarea în funcție sau acordare grad profesional/treaptă profesională si gradaţie corespunzătoare vechimii în muncă pentru personalul didactic auxiliar şi de execuţie;
  • Întocmeşte documentaţia privind acordarea gradaţiilor de merit, conform legislaţiei în vigoare;
  • Asigură organizarea şi desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactic auxiliare și de execuţie din cadrul UMFCV, întocmirea și eliberarea documentelor privind încadrarea, executarea și încetarea contractelor individuale de muncă, întocmirea legitimațiilor de serviciu pentru personalul UMFCV, aplicarea vizelor anuale şi preschimbarea celor expirate;
  • Întocmește deciziile de numire a comisiilor de concurs și a comisiilor de soluţionare a contestațiilor la concursurile pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante sau promovări în grad/ treaptă profesională superioară;
  • Efectuează toate activităţile referitoare la fluctuaţia persoanlului didactic auxiliar şi de execuţie, inclusiv transferul şi pensionarea salariaţilor, întocmind în acest sens dosarele în vederea pensionării (limită de vârstă, anticipată, invaliditate) şi eliberează angajatului, la îndeplinirea condiţiilor legale, actele necesare depunerii documentaţiei de pensionare la Casa Judeţeană de Pensii;
  • Asigură evidenţa, actualizarea promptă şi transmiterea prin programul REVISAL către Inspectoratul Teritorial de Muncă Dolj a situaţiei noilor angajaţi, a modificărilor survenite în contractele individuale de muncă ale fiecărui angajat, pe baza actelor adiţionale si/ sau deciziilor emise;
  • Elaborează statul de funcții/ personal pentru  aparatul didactic auxiliar și de execuţie;
  • Acordă asistenţă personalului contractual cu funcţii de conducere, în vederea întocmirii fişelor de post. Răspunde şi ţine evidenţa acestora, conform prevederilor legale;
  • Solicită şi centralizează, conform prevederilor legale, fişele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual;
  • Întocmeşte referate privind propunerea de sancţionare disciplinară a angajaţilor, pe baza referatului şefilor ierarhici ai angajaţilor în ceea ce priveşte mustrarea sau avertismentul scris, cu respectarea prevederilor legale;
  • Intocmeşte şi menţine evidenţa contractelor individuale de muncă ale personalului angajat pe perioadă determinată şi/ sau nedeterminată în activitatea de cercetare ştiinţifică organizată de către Departamentul de Cercetare sau programele naţionale;
  • Eliberează la cererea salariaţilor sau a organelor competente, documente referitoare la statutul profesional şi drepturile salariale ale fiecărui angajat, inclusiv adeverinţe doveditoare de vechime;
  • Realizează operaţiunile de clasare şi arhivare a dosarelor personalului care a încetat relaţiile contractuale cu universitatea; Reactualizează ROI şi ROF al instituţiei cu modificările şi completările legislaţiei în vigoare;
  • Verifică şi asigură transferul informaţiilor către celelalte structuri din cadrul instituţiei referitor la datele cuprinse în dosarul de personal; Răspunde de confidenţialitatea datelor la care are acces, în afara celor cu caracter public.
Actualizat la 15.09.2025, 12:35