1. DATE DESPRE PROGRAM
1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
MOASE SI ASISTENTA MEDICALA |
1.3 Departamentul |
NURSING |
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
ASISTENT MEDICAL GENERALIST |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumirea disciplinei |
NURSING GENERAL |
|||||||
2.2. Codul disciplinei |
|
|||||||
2.3 Titularul activităţilor de curs |
Conferentiar Universitar dr Manea Madalina |
|||||||
2.4 Titularul activităţilor de seminar |
Sef lucrari dr Geormaneanu Cristiana, Sef lucrari dr Cotoi Bogdan |
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Conferentiar, Sef lucrari |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Norma de baza |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
I |
2.8. Semestrul
|
I |
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DD |
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DI |
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
3.1 Număr de ore pe săptămână |
12 |
din care: 3.2 curs |
4 |
3.3 seminar/laborator |
8 |
||
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
168 |
din care: 3.5 curs |
56 |
3.6 seminar/laborator |
112 |
||
Distribuţia fondului de timp ore: |
|
||||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
28 |
||||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
14 |
||||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
40 |
||||||
Tutoriat |
4 |
||||||
Examinări |
6 |
||||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
10 |
||||||
3.7 Total ore studiu individual |
102 |
|
|||||
3.9 Total ore pe semestru |
270 |
||||||
3.10 Numărul de credite4) |
9 |
||||||
4. PRECONDIŢII (acolo unde este cazul)
4.1 de curriculum |
Studentii trebuie sa aiba cunostinte de anatomia si fiziologia omului, biochimie si biofizica. |
4.2 de competenţe |
- |
5. CONDIŢII (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
Studentii vor studia individual bibliografia pe care o au la dispozitie si indicata dinaintea desfasurarii cursului si/sau vor pregati materialele proprii de curs (prezentari ppt, orale, filme, altele) indicate cu minim o saptamana inainte si alese de comun acord cu ei. |
5.2. de desfăşurare a seminarului/laboratorului |
Studentii vor studia individual lucrarile practice indicate inaintea desfasurarii acestora si vor efectua practic, pe manechin sau pe propria persoana*, sub directa supraveghere a indrumatorului de grupa, examinari clinice si tehnici de ingrijire.
*se refera la tehnici care nu pun in pericol siguranta studentului, cum ar fi masurarea tensiunii arteriale, transportul bolnavului, demonstrarea pozitiilor in pat, administrarea medicamentelor la nivelul mucoaselor si tegumentelor, si altele; indrumatorul de grupa este direct raspunzator de siguranta studentului |
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7) |
|
COMPETENŢE PROFESIONALE |
C1. Dobandirea in timpul pregatirii a cunosterii adecvate a stiintelor care stau la baza ingrijirilor
C2. Cunoasterea eticii profesionale
C3. Dobandirea experientei clinice
C4. Dobandirea capacitatilor de formare in domeniu
C5. Dobandirea experientei de colaborare
|
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
C6. Autonomie şi responsabilitate
C7. Interacţiune socială; · să aibă respect pentru viata, pentru diversitate şi multiculturalitate si compasiune pentru omul suferind · să inveţe să-şi dezvolte abilităţile de lucru în echipă, in grupa, la nivel de facultate sau chiar universitate pentru actiuni comune, educative si umanitare si caracter de voluntariat, in domeniul nursing sau domenii inrudite acestuia · să dezvolte abilitati de comunicare care sa-i permita performanta nursing
C8. Dezvoltare personală şi profesională
|
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
Ințelegerea individului uman din punct de vedere al nevoilor sale fundamentale si utilizarea acestor cunoștințe in îngrijirile generale acordate ființei umane, ca un tot bio-psiho-social |
7.2 Obiectivele specifice |
La sfârşitul cursurilor studenţii vor fi capabili: - să ştie ce este nursingul, originea acestuia şi modul în care se organizează această activitate în prezent, atât pe plan naţional cât şi internaţional - să înţeleagă pe baza căror principii se desfăşoară nursingul si care este legislatia si codul etic care reglementeaza profesia - să ştie care sunt cele 14 nevoi fundamentale ale fiinţei umane şi manifestarile de independenta ale acestora - să cunoască cele mai importante cauze de dependenta ale nevoilor fundamentale si interventia de nursing general adecvata fiecarei situatii in parte - să defineasca procesul nursing si etapele acestuia - să identifice dependenţele apărute în diagnosticul de nursing şi să planifice intervenţiile, explicând ştiinţific motivul pentru care intervin - să cunoască cele mai importante aspecte de nursing general caracteristice diferitelor perioade ale vieţii - să-si însuşească tehnicile de recoltare ale probelor biologice şi tehnicile de îngrijire ale bolnavului, indiferent de afecţiunea acestuia (ingrijiri bazale) |
8. CONŢINUTURI
8.1 Curs (unităţi de conţinut) |
Nr. ore |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
4 |
|
6 |
|
4 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
4 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
4 |
BIBLIOGRAFIE
|
|
8.2 Lucrări practice (subiecte/teme) |
|
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
BIBLIOGRAFIE
|
|
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: metode clasice si metode moderne, prezentari ppt, filme, white-board, flipchart, serious-games, utilizarea mulajelor, planselor, manechinelor, soft de simulare. Disciplina beneficiaza de un laborator de invatare simulata a nursingului. Resurse: carti de specialitate editate de catre cadrele didactice ale disciplinei pe care studentii le pot procura de la disciplina, biblioteca universitatii cu manualele si revistele indicate in bibliografie, surse pe internet – computere in sala de demonstratii a facultatii si la biblioteca universitatii, serious-games la dispozitia studentilor oferite de un grant international coordonat de catre disciplina, material didactic european (tradus in limba romana) oferit de doua granturi europene coordonate de catre disciplina. |
Curs |
Se folosesc urmatoarele metode: metode frontale (expunerea, problematizarea, demonstratia, conversatia, exercitiul), metode de activitate individuala (lectura), metode de activitate in grup (studiul de caz, joc de rol, metoda proiectelor, metode de simulare, experimentul), metode moderne (invatarea cooperanta, predarea de catre studenti, exemplate explicative, brainstorming, invatarea cu ajutorul calculatorului, metoda ciorchinelui) |
Lucrari practice |
Se folosesc urmatoarele metode: expunerea, conversatia, exercitiul, demonstratia, simularea, problematizarea. Lectura. |
Studiu individual |
Studentii sunt anuntati verbal inaintea orelor de curs si lucrari prcatice dar si prin consultarea avizierului sau site-ului facultatii despre tematica ce urmeaza a fi discutata si li se solicita sa o consulte inaintea cursului/LP; studentii sunt anuntati cu o saptamana inaintea cursului ce subiect sa abordeze pentru prezentarea la curs (cand este cazul); studentii sunt anuntati de la inceputul semestrului care sunt datele de evaluare periodica pentru a permite planificarea optima a studiului individual. |
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
||||||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
|||||
3 |
Laboratoarele de nursing |
Ultima saptamana a semestrului |
Indrumatorul de grupa |
Cronologic, 2 teme/zi |
||||||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
2 ore/saptamana/cadru didactic |
Laboratoarele de nursing (Sali de LP) |
Saptamanal |
Toate cadrele didactice |
Tema din saptamana respectiva |
|||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
2 ore/saptamana/cadru didactic |
Laboratoarele de nursing (Sali de LP) |
Saptamanal |
Toate cadrele didactice |
Tema din saptamana respectiva |
|||||
|
||||||||||
12. EVALUARE |
||||||||||
Forma de activitate |
Evaluare Examen oral si evaluare deprinderi practice |
Procent din nota finală |
||||||||
|
Formativă |
Periodică |
Sumativă |
|
||||||
Curs |
|
|
X |
70% |
||||||
Lucrări practice |
X |
X |
X |
25% |
||||||
Examen |
|
|
X |
|
||||||
Verificările periodice si activitatea din timpul cursului/LP |
|
X |
|
5% |
||||||
Prezenţa la curs |
- |
- |
- |
- |
||||||
13. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
||||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
||||||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
||||||||
Ultima zi de vineri a fiecarei luni |
Laborator de nursing |
Titular de disciplina |