Reabilitarea pediatrică este disciplină obligatorie, de parcurs pe un semestru, care pregătește studenții în activitatea specifică cu copiii.
Abordarea pacientului pediatru presupune o abilitate specială pentru care studentul este regătit atât pantru evaluare specifica, relaționare, aplicarea tehnicilor fizical kinetice cu specificul pacientului în funcție de patologie, vârstă, grad de dezvoltare și comunicare.
Obiectivul disciplinei este de a oferi studenţilor suportul informational si logistic necesar pentru: cunoaşterea şi deprinderea corectă a modului de evaluare a pacientului; copil cu diferite aspecte de patologie, în termeni de funcţionalitate, pentru alegere şi desfăşurarea unui program de recuperare complex; deprinderea noţiunilor fundamentale, definitorii ale programelor de reabilitare la pacienţii copii; cunoaşterea particularităţilor în reabilitarea copilului cu infirmitatea motorie, cu afectarea aparatului locomotor, cu disfuncţie respiratorie; stabilirea rolului şi limitele reabilitării în asistenţa medicală a copilului cu defiencienţe multiple (neuro-psihice şi locomotorii, afecţiuni genetice).
Prin curricula adaptată la standardele europene de calitate, prin metodele de predare şi de evaluare utilizate, prin implicarea studenţilor în activităţi de cercetare şi de evaluare a pacienţilor, disciplina urmăreşte să formeze aptitudini cognitive, deprinderi şi atitudini care să stea la baza oricărui act medical fizical kinetic - preventiv, curativ sau recuperator.