EVALUARE FUNCŢIONALĂ ÎN REABILITARE este disciplină opțională, care familiarizează studentul cu evaluarea pacientului sub aspect funcțional. Studenții învată metode diferite de evaluare în funcție de patologia pacientului, nodul de abordare și realizare obiectivă a evaluării. Sunt dezvoltate metode de întelegere a scalelor de evaluare funcțională și cum trebuie alese în funcție de patologie. Obiectivul disciplinei este de a oferi studenţilor suportul informational și logistic necesar pentru:
- fundamentarea noţiunea de evaluare funcţională în contextul cunoştinţelor dobândite de anatomie, fiziologie a aparatului locomotor, cardiovascular, respirator, nervos şi biomecanică a aparatului neuro-mio-artrokinetic;
- cunoaşterea şi deprinderea corectă a modului de evaluare a pacientului în termeni de funcţionalitate, pentru alegere şi desfăşurarea unui program de recuperare complex;
- înţelegerea importanţei şi locului evaluării funcţionale în programele complexe de asistenţă medicală a diferitelor grupe de afecţiuni (reumatismale, neurologice, respiratorii,cardiovasculare) şi pentru pacienţi din diferite categorii de vârstă;
- stabilirea gradului deficitului funcţional anterior iniţierii programului de recuperare precum şi ulterior, pentru stabilirea beneficiilor aduse de metodele de recuperare în funcţionalitatea pacientului.
Prin curricula adaptată la standardele europene de calitate, prin metodele de predare şi de evaluare utilizate, prin implicarea studenţilor în activităţi de cercetare şi de evaluare a pacienţilor, disciplina urmăreşte să formeze aptitudini cognitive, deprinderi şi atitudini care să stea la baza oricărui act medical fizical kinetic - preventiv, curativ sau recuperator.