FIŞA DISCIPLINEI
ANUL UNIVERSITAR
2022- 2023
1. DATE DESPRE PROGRAM
1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
MEDICINA DENTARĂ |
1.3 Departamentul |
2 |
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
MEDICINĂ DENTARĂ |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumirea disciplinei |
BIOINSTRUMENTAŢIE |
|||||||
2.2. Codul disciplinei |
MD2217.1 |
|||||||
2.3 Titularul activităţilor de curs |
DIACONU OANA |
|||||||
2.4 Titularul activităţilor de seminar |
DIACONU OANA |
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Conferentiar universitar |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Normă de bază |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
II |
2.8. Semestrul
|
II |
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DS |
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DO |
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
3.1 Număr de ore pe săptămână |
2 |
3.2 din care: curs |
1 |
3.3 seminar/laborator |
1 |
||
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
28 |
3.5 din care: curs |
14 |
3.6 seminar/laborator |
14 |
||
Distribuţia fondului de timp ore |
|
||||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
3 |
||||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
5 |
||||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
8 |
||||||
Tutoriat |
|
||||||
Examinări |
4 |
||||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
2 |
||||||
3.7 Total ore studiu individual |
22 |
|
|||||
3.9 Total ore pe semestru |
50 |
||||||
3.10 Numărul de credite4) |
2 |
||||||
4. PRECONDIŢII (acolo unde este cazul)
4.1 de curriculum |
|
4.2 de competenţe |
|
5. CONDIŢII (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
-Sala de curs dotata cu mijloace de proiectare |
5.2. de desfăşurare a seminarului/laboratorului |
-Sala de lucrari practice |
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7) |
|
COMPETENŢE PROFESIONALE |
C1 - Identificarea stării de boală şi stabilirea diagnosticului corect al afecţiunii (afecţiunilor). C5 - Iniţierea şi derularea unei activităţi de cercetare ştiinţifică sau/şi formativă în domeniul sau de competenţă
|
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
. C6. Autonomie şi responsabilitate
C7. Interacţiune socială; · să dobândească abilitatea de comunicare în cunostință de cauză cu cel care asigura montajul sau service-ul aparaturii medicale stomatologice. C8. Dezvoltare personală şi profesională
|
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
Familiarizarea studentului cu noţiunile privind dezvoltarea aparaturii şi instrumentarului medical stomatologic, instalarea, service-ul şi operarea aparaturii medicale avansate |
7.2 Obiectivele specifice |
La finalizarea disciplinei studentul(a) va fi capabil(ă) să-şi însuşească ABILITĂŢILE COGNITIVE, care îi vor permite:
· Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului restaurator odontal · Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului endodontic. · Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului chirurgical oro-dentar și parodontal · Cunoaşterea aparaturii medicale avansate utilizate în odontologie, estetică dentară, endodonție, chirurgie oro-dentară, parodontologie și protetic DEPRINDERI PRACTICE: · să identifice instrumentarul de consultație necesar examinării clinice a pacientului; · să identifice instrumentarul necesar tratamentului odontal; · să identifice instrumentarul necesar tratamentului endodontic; · să identifice instrumentarul necesar tratamentului chirurgical oro-dentar; · să identifice instrumentarul necesar tratamentului parodontal; · să cunoască modul de operare al aparaturii medicale avansate; APTITUDINI:
|
8. CONŢINUTURI
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare prin probleme/proiecte etc În cazul apariției unor situații speciale (stări de alertă, stări de urgență, alte tipuri de situații care limitează prezența fizică a persoanelor) activitatea se poate desfășura și online folosind platforme informatice agreate de către Facultate/Universitate (ex. Webex meeting). |
|||||
Curs |
Se folosesc urmatoarele metode combinate: expunerea în actualitate, conversaţia examinatoare, demonstraţia cu mijloace audio-vizuale |
|||||
Lucrari practice |
Se folosesc urmatoarele metode combinate: Demonstraţia prin utilizarea principalelor instrumente şi aparaturi din practica stomatologică, metoda exerciţiului, conversaţia dezbaterea. |
|||||
Studiu individual |
Înaintea fiecărui curs şi a fiecărei lucrari practice |
|||||
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
|
2 |
Sediul disciplinei |
Ultimele doua săptămîni ale semestrului |
titular disciplină |
Conform orarului de la disciplina |
||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
1ora/sapt. |
Sediul disciplinei |
Saptamanal |
titular disciplină |
Conform orarului de la disciplina |
|
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
4ore/sem. |
Sediul disciplinei |
Ultimele doua saptamani |
titular disciplină |
În funcţie de necesităţile studenţilor |
|
12. EVALUARE |
|
|||||
Tip de activitate |
Forme de evaluare
|
Metode de evaluare |
Pondere din nota finală |
|
||
Curs |
Evaluare formativă prin sondaj în timpul semestrului Sumativă în timpul examenului |
Examen scris
|
80% |
|
||
Lucrări practice |
Formativa prin sondaj în timpul semestrului Periodică în timpul semestrului, Sumativă în timpul examenului |
|
||||
Verificări periodice |
10% |
|
||||
Evaluarea activității individuale |
10% |
|
||||
Standard minim de performanță |
minim 50% la fiecare componentă a evaluării |
|
||||
|
|
|
||||
13. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
||||
Prima zi de vineri a fiecarei luni |
Sediul disciplinei |
titular disciplină |
||||
Data avizării în departament: 20.09.2021
Director de departament, Prof. Univ. Abilit Dr. Mihaela Jana Tuculina
|
Coordonator program de studii, Conf. univ Dr. Adrian Camen
|
Responsabil disciplină, Conf. univ Dr. Oana Diaconu
|
Notă:
1) Ciclul de studii - se alege una din variantele: L (licenţă)/ M (master)/ D (doctorat).
2) Tip (conţinut) - se alege una din variantele:
· pentru nivelul de licenţă: DF (disciplină fundamentală)/ DD (disciplină din domeniu)/ DS (disciplină de specialitate)/ DC (disciplină complementară);
· pentru nivelul de master: DA (disciplină de aprofundare)/ DS (disciplină de sinteză)/ DCA (disciplină de cunoaştere avansată).
3) Regimul disciplinei (obligativitate) - se alege una din variantele: DI (disciplină obligatorie)/ DO (disciplină opţională)/ DFac (disciplină facultativă).
4) Un credit este echivalent cu 25 – 30 de ore de studiu (activităţi didactice şi studiu individual).
5) Se poate acorda o bonificaţie pentru prezenţă.
6) Din cele 5 competenţe profesionale (cele care se trec în foaia matricolă) se aleg cele în care se încadrează disciplina.
7) Competenţele transversale sunt în număr de 3 şi se notează de la C6 - C8: C6. Autonomie şi responsabilitate; C7. Interacţiune socială; C8. Dezvoltare personală şi profesională