1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
MEDICINA GENERALA |
1.3 Departamentul |
|
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
URGENTE ORL |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumireadisciplinei |
URGENTE ORL SI OFTALMOLOGIE |
|||||||
2.2. Coduldisciplinei |
|
|||||||
2.3 Titularulactivităţilor de curs |
MITROI MIHAELA ROXANA |
|||||||
2.4 Titularulactivităţilor de seminar |
MITROI MIHAELA ROXANA |
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Conferenţiaruniv. |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
ASOCIAT |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
III |
2.8. Semestrul
|
I |
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DF
|
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
A. SEMESTRUL I
3.1 Număr de ore pe săptămână |
5 |
din care: 3.2 curs |
2 |
3.3 seminar/laborator |
3 |
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
70 |
din care: 3.5 curs |
28 |
3.6 seminar/laborator |
42 |
Distribuţia fondului de timp ore |
|
||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
35 |
||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
10 |
||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
25 |
||||
Tutorial |
- |
||||
Examinări |
20 |
||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
20 |
||||
3.7 Total ore studiu individual |
110 |
||||
3.8 Total ore pe semestru |
180 |
||||
3.9 Numărul de credite4) |
6 |
4. PRECONDIŢII(acoloundeestecazul)
4.1 de curriculum |
Studenţii trebuie să aibă cunoştinţe de Anatomia omului, Fiziologia organelor de simt,Semiologie chirurgicala |
4.2 de competenţe |
- |
5. CONDIŢII(acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
- |
5.2. de desfăşurare a lucrarilor practice |
Purtareaobligatorie a halatului, pregătirea, prinstudiu individual, a lucrarilor practice. |
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7)
COMPETENŢE PROFESIONALE |
CP1. Diagnosticarea rapida a pacientilor ce se prezinta cu o afectiune ce constituie o urgenta a specialitatii ORL.
CP2 Consultanţa şi expertiza în domeniul medicamentelor, suplimentelor alimentare, cosmeticelor şi a altor produse pentru sănătate.
|
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
CT1 Autonomieşiresponsabilitate
CT2 Interacţiunesocială <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->săaibă respect pentrudiversitateşimulticulturalitate; <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->sădezvolteabilităţi de lucruînechipă; <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->săcomunice oral cerinţele, modalitatea de lucru, rezultateleobţinute; <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->să se impliceînacţiuni de voluntariat, săcunoascăproblemeleesenţiale ale comunităţii. CT3 Dezvoltare personală şi profesională <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->să conştientizeze importanţa pregătirii pe parcursul semestrului pentru obţinerea rezultatelor bune si durabile <!--[if !supportLists]--> · <!--[endif]-->să conştientizeze importanţa căutării, documentării si cercetării proprii legate de temele discutate la curs şi lucrari practice
|
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
Obiectivul disciplinei este de a acorda studenţilor din anul III suportul informaţional pentru - Asimilarea noţiunilor necesare despre diagnosticul clinic ORL (anamneză, inspecţie, palpare, examene paraclinice); - Mânuirea instrumentarului O.R.L; - Însuşirea teoretică a patologiei organelor ORL; - Orientarea conduitei terapeutice (îngrijirea bolnavului operat) în cadrul afecţiunilor ORL
|
7.2 Obiectivele specifice |
La finalizarea studiului disciplinei studentul(a) va fi capabil(ă): · Efectuarea unei anamneze corecte şi complete · Identificarea modificărilor statice şi dinamice ale regiunii capului şi gâtului · Distingerea modificărilor patologice de la nivelul piramidei nazale, foselor nazale, bucofaringelui, laringelui, urechii · Propunerea investigaţiilor paraclinice în deducerea diagnosticului corect · Formularea managementului terapeutic · Evaluarea diagnosticului şi tratamentului |
8. CONŢINUTURI
8.1 Curs(unităţi de conţinut) |
Nr. ore |
CURS I Inflamaţiile acute ale piramidei nazale (erizipel, impetigo, herpes, herpes Zoster). Inflamaţiile vestibulului nazal (foliculita, ragada, eczema, furunculul). Inflamaţiile acute ale foselor nazale (rinitele acute). Inflamaţiile acute ale sinusurilor paranazale(sinuzite acute). Traumatismele nasosinusale(corpii străini nazali, fracturile sinusale). Epistaxisul |
2 |
CURS II Patologia inflamatorie acută a faringelui (angina eritematoasă şieritemato-pultacee, angina cu false membrane, anginele ulceroase, anginele ulcero-necrotice, adenoidita acută, faringita acută, uvulita acută, complicaţiile anginelor). Traumatismele faringelui (corpii străini faringieni). Esofagita postcaustică. Corpii străini esofagieni |
2 |
CURS III Patologia inflamatorie acută a laringelui (laringite acute banale, laringite acute specifice). Traumatismele laringelui şitraheei . Corpi străini laringieni. Corpii străini traheobronşici. Tulburările motorii ale laringelui (spasme, paralizii). Insuficienţa respiratorie acută de cauză laringiană. |
2 |
CURS IV Patologia inflamatorie acută a urechii (erizipelul, impetigoul şipericondrita pavilionului, otita externă acută ) Otita medie acută virală şi bacteriană. Complicaţiile otitelor medii supurate. Traumatismele urechii (traumatismele urechii externe, traumatismele urechii medii, traumatismele urechii interne, corpii străini auriculari. |
2 |
8.2 LUCRARI PRACTICE (subiecte/teme) |
Nr. ore |
L.P. 1 : Examinarea O.R.L. Anamneza. Instrumentar O.R.L. NASUL: Anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza în rinologie. Examenul fizic al nasului şi sinusurilor paranazale. Examenul funcţional al nasului şi sinusurilor paranazale. Examenul radiologic al nasului şi sinusurilor paranazale. Metode terapeutice locale la nivelul nasului (instilaţiile, pulverizaţiile, aerosolii, inhalaţiile, badijonările, aplicarea de pomezi, cauterizările, tamponamentele, puncţia sinusului maxilar) |
2 |
L.P. 2 : FARINGE: Anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza în faringologie. Examenul obiectiv al faringelui. Examenul funcţional al faringelui. Examenul radiologic al faringelui. Metode terapeutice locale la nivelul faringelui (compresele precervicale, gargarismele, inhalaţiile, pulverizaţiileşi aerosolii, instilaţiile, pensulaţiile, comprimatele antiseptice, cauterizările). |
2 |
L.P. 3 : LARINGE: Anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza în laringologie. Examenul obiectiv al laringelui. Examenul funcţional al laringelui. Examenul radiologic al laringelui. Metode terapeutice locale la nivelul laringelui. ARBORELE TRAHEOBRONŞIC: anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza . Examenul obiectiv al arborelui traheobronşic .Examenul funcţional al arborelui traheobronşic. Examenul radiologic al arborelui traheobronşic. ESOFAGUL: anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza . Examenul obiectiv al esofagului. Examenul funcţional al esofagului. Examenul radiologic al esofagului |
2 |
L.P. 4 : URECHEA: Anatomie, fiziologie, fiziopatologie. Anamneza în otologie. Examenul obiectiv al urechii. Examenul funcţional al urechii. Examenul radiologic al urechii. Metode terapeutice locale folosite la nivelul urechii(aplicarea de căldură locală, toaleta conductului auditiv extern, spălătura auriculară, instilaţiileşi băile auriculare, pulverizaţiile auriculare, pansamentele auriculare, badijonările, cauterizările ) |
2 |
BIBLIOGRAFIE
1. Mihaela Mitroi, – Otorinolaringologie – curs pentru studenţi, Editura Medicala Universitară Craiova, 2007 2. Mihaela Mitroi - Elemente de curs ORL - Editura Medicală Universitară Craiova, 2003, 186 pagini. ISBN 973-8354-28-5 3. Sub redacţia: Prof. Univ. Dr. Traian Ataman - Diagnosticul diferential in otorinolaringologie, Editura Sitech Craiova 2006 |
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare prin probleme/proiecte etc. |
Curs |
prelegere, conversaţie euristică, dezbaterea, problematizarea |
Lucrari practice |
aplicaţii practice, demonstraţia, problematizarea, conversaţie euristică,metoda exerciţiului, studiu de caz |
Studiu individual |
Lucrul cu manualul |
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
|||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
1 |
Clinica ORL |
-În aceeaşi săptămână cu altă grupă, la acelaşi cadru universitar -Ultimele 2 saptamani din semestru pentru absenţe motivate |
Capitanescu Alina
|
Cate o tema pe fiecare zi |
|
Program de consultaţii/ cerc ştiinţificstudenţesc |
|
Clinica ORL |
Miercuri 18-20 |
Mitroi Mihaela Capitanescu Alina
|
|
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
|
Clinica ORL |
Joi 16-18 |
Capitanescu Alina |
|
13. EVALUARE |
||||
Forma de activitate |
Evaluare (scris, scris şi oral, oral, test, aplicaţie practică, altele) |
Procent din nota finală |
||
|
Formativă |
Periodică |
Sumativă |
|
Curs |
ORAL |
TEST |
ORAL, TEST |
5% |
Lucrări practice |
ORAL, APLICATIE PRACTICA |
TEST |
ORAL, APLICATIE PRACTICA |
5% |
Examen |
|
|
ORAL, APLICATIE PRACTICA |
75% 15% |
Verificare |
|
|
|
|
14. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
||
Prima luni din fiecare lună, orele 16-18 |
Clinica ORL |
Mitroi Mihaela |