FIŞA DISCIPLINEI
ANUL UNIVERSITAR
2015- 2016
I. INFORMAŢII GENERALE
Universitatea |
UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ ŞI FARMACIE DIN CRAIOVA |
Facultatea |
FARMACIE |
Domeniul de licenţă |
SANATATE |
Programul de studii |
Farmacie |
Denumirea disciplinei |
TEHNOLOGIE FARMACEUTICĂ |
Codul disciplinei |
FAR3205 |
II. STRUCTURA DISCIPLINEI
Nivelul de studii |
Semestrul |
Tip (conţinut) |
Tip (obligativitate) |
Activităţi normate [ore/săpt.] |
Total ore[ore/sem] |
Credite4) |
||||
C |
S |
L |
P |
TOTAL |
||||||
L |
VI |
DS |
DI |
2 |
- |
3 |
- |
5 |
70 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. TITULAR DISCIPLINĂ
Numele şi prenumele |
SEVASTRE ANI-SIMONA |
Instituţia |
UMF CRAIOVA |
Catedra/Departamentul |
Farmacie 2 |
Titlul ştiinţific |
Doctor în ştiinţe medicale |
Gradul didactic |
Şef lucrări |
Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Norma de bază |
IV. OBIECTIVELE DISCIPLINEI
Obiective generale - dobândirea noţiunilor generale de biofarmacie cu descrierea conceptului de biodisponibilitate şi bioechivalenţă a medicamentelor. - dobândirea cunoştinţelor referitoare la medicamente ca formă farmaceutică, stabilitatea medicamentelor, condiţionarea şi conservarea lor . - dobândirea de atitudini, abilităţi şi valori necesare practicii în domeniul medico-farmaceutic. Obiective specifice - dobândirea cunoştinţelor despre asigurarea şi controlul calităţii medicamentelor. - acumularea cunoştinţelor cu privire la prepararea şi eliberarea soluţiilor medicamentoase de uz intern şi extern.
|
V. COMPETENŢELE SPECIFICE (vizează competenţele asigurate de programul de studii din care face parte disciplina) |
Competenţe cognitive La finalizarea studiilor de tehnologie farmaceutică, studentul va fi capabil să: -proiecteze o forma farmaceutică, -identifice factorii care influenţează eliberarea substanţei active din medicament, absorbţia acesteia în organism şi asigurarea concentraţiei sale optime la locul de acţiune pentru exercitarea activităţii terapeutice, -aplice noţiunile teoretice şi practice privind formularea, prepararea/fabricarea, depozitarea, eliberarea şi evaluarea biofarmaceutică a medicamentelor, ca forme farmaceutice, - aibă atitudine critică, ştiinţifică şi eficientă în achiziţionarea şi folosirea informaţiei. Competenţe tehnice sau profesionale La finalul studiilor de tehnologie farmaceutică, studentul va avea următoarele competenţe tehnice sau profesionale: -conceperea şi prepararea de noi medicamente; - rezolvarea problemelor legate de stabilitatea preparatelor farmaceutice, condiţionarea medicamentelor; - evaluarea biodisponibilităţii medicamentelor; - controlul calităţii formelor farmaceutice, pentru asigurarea securităţii pacienţilor. Competenţe afectiv-valorice La finalul studiilor de tehnologie farmaceutică, studentul va avea următoarele competenţe afectiv-valorice: - să-şi însuşească şi să utilizeze corect vocabularul specific disciplinei; - să cunoască importanţa educaţiei medico-farmaceutice pentru a-şi dezvolta capacităţile profesionale; - să aplice principiile etice legate de practica medico-farmaceutică; - să aplice principiile de bună practică farmaceutică, - să dovedească o atitudine profesională faţă de membrii echipei în care lucrează şi pacienţi; - să respecte fără discriminare drepturile pacienţilor şi ale colegilor; - să interrelaţioneze corect cu alţi specialişti în domeniul sănătăţii, cu pacienţii şu cu aparţinătorii acestora; - să menţină o atmosferă de lucru constructivă, lipsită de stress. |
VI. CONŢINUTUL DISCIPLINEI
VI. 1 CURS (unităţi de conţinut) PROGRAMA ANALITICA |
Nr. ore |
1.Medicamentele ca formă farmaceutică. Criteriide clasificare a medicamentelor.Prescrierea medicamentelor Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: -definească medicamentele ca forme farmaceutice, -clasifice medicamentele în funcţie de diferite criterii, -utilizeze prescripţiile medicale. |
2 ore |
2. Etapele realizării unui nou medicament. Importanţa formulării. Testarea clinică a noului medicament. Avizarea unui nou medicament. Producţia în staţia pilot Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - indice etapele realizării unui nou medicament, - evalueze importanţa formulării, - descrie testarea clinică a noului medicament, - relateze etapele avizării unui nou medicament, - descrie producţia în staţia pilot. |
2 ore |
3.Condiţionarea medicamentelor. Materiale de condiţionare. Sisteme de închidere a ambalajelor. Condiţionarea în doze unitare. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - specifice detaliile referitoare la materialele utilizate la condiţionarea medicamentelor şi a sistemelor de închidere a ambalajelor, - descrie condiţionarea în doze unitare. |
2 ore |
4.Stabilitatea medicamentelor. Incompatibilităţi. Instabilităţi. Stabilitatea medicamentelor. Perioada de valabilitate. Conservarea, controlul şi prevederea conservării. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - dezbată subiectul desre stabilitatea medicamentelor. - recunoască incompatibilităţile şi instabilităţile. - indice factorii ce influenţează stabilitatea medicamentelor şi metodele utilizate pentru creşterea ei. - indice perioada de valabilitate pentru diferite forme farmaceutice. - specifice condiţiile de conservare şi control al medicamentului. |
2 ore |
5.Asigurarea calităţii medicamentelor.Recomandări de bună practică de fabricaţie. Recomandări de bună practică farmaceutică. Controlul calităţii Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - indice metodele de asigurare a calităţii medicamentelor. - dezbată si sa respecte recomandările de bună practică de fabricaţie şi recomandările de bună practică farmaceutică. |
2 ore |
6.Noţiuni generale de biofarmacie. Conceptul de biodisponibilitate. Bioechivalenţa medicamentelor. Determinarea biodisponibilităţii.Factorii care influenţează biodisponibilitatea substanţelor active din formule farmaceutice. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - definească conceptul de biodisponibilitate şi bioechivalenţa a medicamentelor. - indice metodele de determinare a biodisponibilităţii şi factorii care influenţează biodisponibilitatea substanţelor active din formele farmaceutice. |
4 ore |
7.Eliberarea medicamentelor după prescripţie medicală.Prepararea şi eliberarea medicamentelor în farmacie. Doze. Verificarea dozelor pentru substanţe puternic active; substanţe toxice şi stupefiante. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - descrie eliberarea medicamentelor după prescripţie medicală. - specifice metodele şi condiţiile de prepararea şi eliberare a medicamentelor în farmacie. - verifice dozele pentru substanţe puternic active; substanţe toxice şi stupefiante.
|
2 ore |
8.Soluţii medicamentoase -Formularea soluţiilor. Substanţe active. Solvenţi. Alte substanţe auxiliare din formularea soluţiilor. -Prepararea soluţiilor.Procesul de dizolvare. Factorii care influenţează procesul de dizolvare. -Aducere în soluţie a substanţelor greu solubile. -Caracterele şi controlul soluţiilor. Conservarea. Biodisponibilitatea soluţiilor medicamentoase. -Exemple de soluţii medicamentoase.Soluţii de uz intern. Siropuri. Ape aromatice. -Soluţii de uz extern ( pentru aplicare pe cale auriculară, pentru aplicare rinofaringiană, pentru aplicare oro-faringiană,pentru aplicare topică ) Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - dobândească informaţiile referitoare la formularea soluţiilor, la substanţele active utilizate, la solvenţi şi la alte substanţe auxiliare folosite la formularea soluţiilor, -specifice metodele de preparare a soluţiilor şi factorii care influenţează procesul de dizolvare, - realizeze aducerea în soluţie a substanţelor greu solubile, - menţioneze condiţiile de conservare a medicamentelor şi metodele de determinare a biodisponibilităţii soluţiilor medicamentoase, -exemplifice tipuri de soluţii medicamentoase, soluţii de uz intern, siropuri, pe aromatice, soluţii de uz extern |
12 ore |
|
30ore |
|
|
|
|
VI.2 LUCRARI PRACTICE (subiecte/teme) PROGRAMA ANALITICA |
Nr. ore |
1.Prevederile Farmacopeei Române ediţia a X –a - Mărimi şi unităţi de măsură utilizate în practica farmaceutică pentru evaluarea masei şi volumului. - Cântărirea. - Reguli practice ce trebuiesc respectate la cântărire în farmacie. - Măsurarea în picături. - Reguli practice la filtrarea soluţiilor. - Limbajul utilizat în prescripţia medicală. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - citească prevederile Farmacopeei Române ediţia a X –a, - identifice mărimile şi unităţile de măsură utilizate în practica farmaceutică pentru evaluarea masei şi volumului, - realizeze cântărirea, - dobândească regulile practice ce trebuiesc respectate la cântărire în farmacie şi regulile practice la filtrarea soluţiilor, - realizeze măsurarea în picături, - dobândească limbajul utilizat în prescripţia medicală. |
3 ore |
2.Solutiones. Soluţii medicamentoase - Prepararea. Expedierea şi conservarea. Controlul soluţiilor medicamentoase. Culoarea. - Determinarea mirosului soluţiilor. Gustul soluţiilor.pH-ul soluţiilor apoase.Determinarea cantitativă.Clasificarea. - Soluţii apoase. -Solutio phenylhydrargyri boratis 0,2% (FR X). Preparare. Descriere. Identificare şi dozare. Conservare. Întrebuinţări. Incompatibilităţi. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - dobândească cunoştinţele referitoare la prepararea, expedierea, conservarea. şi ontrolul soluţiilor medicamentoase, - determine mirosul, gustul si pH-ul soluţiilor apoase, - efectueze determinarea cantitativă pentru soluţiile apoase, - prepare, să descrie, să menţioneze condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru solutio phenylhydrargyri boratis 0,2% (FR X) |
3 ore |
3.Soluţii oficinale simple şi compuse obţinute prin dizolvare şi prin diluare - Solutio calcii chloridi 50% (FR X). Preparare. Descriere. Identificare şi dozare. Conservare.Întrebuinţări.Incompatibilităţi. -Solutiochloroformium0,5%(FR).Preparare.Proprietăţi.Identificare.Conservare. Întrebuinţări.Incompatibilităţi. - Solutio hydrogenii peroxydi diluta (FR IX). Preparare. Proprietăţi. Conservare. Întrebuinţări. -Solutio conservans (FR IX). Preparare. Proprietăţi. Identificarea şi determina- rea cantitativă.Conservarea.Întrebuinţări.Incompatibilităţi. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru -soluţiile oficinale simple şi compuse obţinute prin dizolvare şi prin diluare precum: -Solutio calcii chloridi 50% (FR X) -Solutiochloroformium0,5%(FR). -Solutio hydrogenii peroxydi diluta (FR IX). -Solutio conservans (FR IX). |
3 ore |
4.Soluţii oficinale cu substanţa activă rezultată dintr-o reacţie chimică - Solutio ammonii acetatis 15% (FRX).Preparare. Descriere.Identificare şi dozare. Conservare.Întrebuinţări. - Solutio aluminii acetico-tartarici (FRX). Preparare. Descriere. Identificare şi dozare.Conservare.Întrebuinţări. - Solutio calcii hydroxidi 0,15% (FRX). Preparare.Descriere.Identificare şi de- terminare cantitativă.Conservare.Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru - Soluţii oficinale cu substanţa activă rezultată dintr-o reacţie chimică, după cum urmează - Solutio ammonii acetatis 15% (FRX) - Solutio aluminii acetico-tartarici (FRX) - Solutio calcii hydroxidi 0,15% (FRX). |
3 ore |
5.Limonade - Solutio efervescess(FRX).Preparare.Descriere.Identificare şi dozare.Conservare.Întrebuinţări. - Solutio magnesi citratis (FRX).Preparare.Descriere.Întrebuinţări. Aquae aromaticae ( ape aromatice) -Preparare.Descriere.Conservare. - Aqua menthae.Descriere.Conservare. Întrebuinţări. - Aqua melissae. Descriere.Conservare. Întrebuinţări. - Aqua tiliae. Descriere.Conservare. Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru: - limonade: - Solutio efervescess(FRX) - Solutio magnesi citratis (FRX). - ape aromatice - Aqua menthae. - Aqua melissae. - Aqua tiliae. |
3 ore |
6.Sirupi. (Siropuri) - Prepararea siropurilor.Metoda "per descenssum".Dizolvare prin percolare.Prepararea la cald. Descriere. Controlul calităţii. Conservarea.Întrebuinţări. - Siropuri obţinute prin dizolvarea zahărului în apă sau în soluţii medicamentoase. - Sirupus simplex (FRX). Preparare. Descriere. Identificare. Dozare. Conservare. Întrebuinţări. - Sirupus balsami tolutani (FRX).Preparare. Descriere. Identificare. Conservare. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru siropuri. - Siropuri obţinute prin dizolvarea zahărului în apă sau în soluţii medicamentoase: - Sirupus simplex (FRX) - Sirupus balsami tolutani (FRX) |
3 ore |
7. Siropuri obţinute prin amestecarea siropului simplu cu soluţii medicamentoase sau soluţii extractive - Sirupus codeinii 0,2% (FRX).Preparare.Descriere.Incompatibilităţi.Identificare şi dozare.Conservare.Întrebuinţări. - Sirupus belladonnae (FRX).Preparare.Descriere.Identificare.Conservare.Întrebuinţări. - Sirupus kalii guajacolsulfonatis 6% (FRIX). Preparare. Descriere. Identificare şi dozare. Conservare.Întrebuinţări. - Sirupus ferri chloridi oxydulaty 5% (FRIX). Preparare. Descriere.Controlul calităţii. Conservare.Întrebuinţări. -Sirupus citri (FRIX). Preparare. Descriere. Identificareşi determinare cantitativă.Conservare.Întrebuinţări. - Sirupus aurantiorum (FRIX). Preparare. Descriere. Identificare şi dozare. Con- servare.Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru - Siropuri obţinute prin amestecarea siropului simplu cu soluţii medicamentoase sau soluţii extractive - Sirupus codeinii 0,2% (FRX) - Sirupus belladonnae (FRX) - Sirupus kalii guajacolsulfonatis 6% (FRIX) - Sirupus ferri chloridi oxydulaty 5% (FRIX) -Sirupus citri (FRIX) - Sirupus aurantiorum (FRIX). |
3 ore |
8.Soluţii magistrale cu substanţe puternic active, toxice şi stupefiante - Prescrierea şi eliberarea medicamentelor pe bază de reţetă.Părţile componente ale unei reţete.Verificarea dozelor maxime în soluţii magistrale de uz intern. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţiile magistrale cu substanţe puternic active, toxice şi stupefiante, - analizeze prescrierea şi să eliberareze medicamentele pe bază de reţetă, - identifice părţile componente ale unei reţete, - verifice dozele maxime în soluţii magistrale de uz intern.
|
3 ore |
9.Soluţii titrate cu substanţe toxice - Soluţie titrată de sulfat de atropină 1%.Preparare.Descriere.Conservare.Întrebuinţări. - Exemple de soluţii magistrale cu substanţe toxice sau puternic active. - Soluţii cu substanţe stupefiante.Reţeta cu timbru sec. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţia titrată de sulfat de atropină 1%, - prepare soluţii cu substanţe stupefiante, - identifice elementele de siguranţă pentru reţeta cu timbru sec şi condiţiile de eliberare. |
3 ore |
10.Soluţii magistrale cu extracte şi tinctură - Exemple de soluţii magistrale cu extracte şi tincturi.Preparare.Descriere.Conservare.Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţiile magistrale cu extracte şi tincturi. |
3 ore |
11.Soluţii magistrale cu substanţe greu solubile sau insolubile - Înlocuirea cu un derivat solubil.Transformarea substaţelor greu solubile în săruri solubile. Transformarea în derivaţi solubili prin formare de complecşi.Substanţe hidrotrope.Solubilizare micelară.Preparare.Descriere.Conservare.Întrebuinţări. - Soluţie apoasă de iod iodurat.Preparare.Descriere.Conservare. Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţii magistrale cu substanţe greu solubile sau insolubile - rezolve problemele de solubilitate prin: -Înlocuirea cu un derivat solubil, -Transformarea substaţelor greu solubile în săruri solubile, -Transformarea în derivaţi solubili prin formare de complecşi, -Substanţe hidrotrope, -Solubilizare micelară. - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţia apoasă de iod iodurat. |
3 ore |
12.Solutiones alcoholicae - Prepararea alcoolului de diferite concentraţii prin amestecare de alcool şi apă la 20ºC. Descriere. Control. Conservare. Întrebuinţări. - Solutio camphorae spirituosa 10% (FRX).Preparare.Descriere. Conservare. - Solutio iodi spirituosa (FRX). Preparare.Descriere. Conservare.Întrebuinţări. - Solutio aetheris spirituosa 25% (FRIX). Preparare. Descriere. Conservare. Întrebuinţări. - Solutio aetherolei menthae spirituosa 5% (FRIX).Preparare. Descriere. Conservare. Întrebuinţări. - Solutio ammonii chloridi anisata (FRIX). Preparare. Descriere. Conservare. Întrebuinţări. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare alcoolul de diferite concentraţii prin amestecare de alcool şi apă la 20ºC. - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru: - Solutio camphorae spirituosa 10% (FRX) - Solutio iodi spirituosa (FRX) - Solutio aetheris spirituosa 25% (FRIX) - Solutio aetherolei menthae spirituosa 5% (FRIX) - - Solutio ammonii chloridi anisata (FRIX). |
3 ore |
13.Soluţii cu solvenţi anhidri: ulei,glicerină,glicoli -Olea medicata.Helianthi oleum.Helianthi oleum neutralisatum.Ricini oleum.Prepararea soluţiilor uleioase.Descriere.Conservare. Întrebuinţări. -Oleum camphoratum. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Oleum salicylicum. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Oleum ricini aromaticum. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Soluţii în glicerină. Preparare.Descriere.Conservare. -Glicerină boraxată. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Glycerolum phenolatum . Preparare.Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Soluţii în glicoli. Propilenglicolul. Polietilenglicolii. Polietilenglicolii lichizi. Preparare. Descriere.Conservare.Întrebiunţări. -Soluţii medicamentoase cu vehicul compus. -Solutio fuchsini cum resorcinoli. Preparare .Conservare.Întrebiunţări. -Solutio castellani sine fuchsini.Preparare. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: - prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţii cu solvenţi anhidri precum: - solutii uleioase: Oleum camphoratum, Oleum salicylicum, Oleum ricini aromaticum. -soluţii în glicerină: Glicerină boraxată,Glycerolum phenolatum -soluţii în glicoli -soluţii medicamentoase cu vehicul compus: solutio fuchsini cum resorcinoli, solutio castellani sine fuchsini |
3 ore |
14.Soluţii medicamentoase cu aplicaţie specială -Soluţii pentru aplicare endonazală.Preparare.Conservare. -Picături pentru nas cu clorhidrat de nafazolină 0,1%. Preparare. Descriere. Identificare. Conservare.Întrebuinţări. -Spălăturile nazale. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebuinţări. -Inhalaţiile nazale. Preparare.Descriere.Conservare.Întrebuinţări. -Tampoane nazale. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: -prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţiile medicamentoase cu aplicaţie specială: -Soluţii pentru aplicare endonazală (Picături pentru nas cu clorhidrat de nafazolină 0,1%, Spălăturile nazale, Inhalaţiile nazale, Tampoane nazale) Soluţii pentru aplicare auriculară -Picături pentru ureche.Preparare.Conservare. -Soluţie otică cu cloramfenicol şi fluocinolon. Preparare. Descriere. Conservare.Intrebuinţări. -Spălături auriculare (băi auriculare ). -Cauterizări auriculare. Obiectivele învăţării. Studentul trebuie să: -prepare, să descrie, să specifice condiţiile de conservare, identificare şi control, dar şi întrebuinţările pentru soluţiile medicamentoase cu aplicaţie specială: - Soluţii pentru aplicare auriculară: Picături pentru ureche: Soluţie otică cu cloramfenicol şi fluocinolon, Spălături auriculare, Cauterizări auriculare |
3 ore |
|
42ore |
VII. BIBLIOGRAFIE
1.Dumitru Lupuleasa, Ionela Belu, Ani-Simona Sevastre, Mirela Mitu, ”Îndreptar practic pentru preparararea medicamentelor”, Volumul I, Ed. a 2-a, Editura Medicală Universitară Craiova, 2009 ISBN 978-973-106-146-7
|
2. Aciu Mariana, Ionela Belu – Teste grilă tehnică farmaceutică, Craiovă, Ed. Plus, 2003.
|
3. Popovici Iuliana, Lupuleasa D.: Tehnologie farmaceutica. Vol. 1. Ed. a 2-a. Colectia Bios, Editura Polirom Iasi, 2001.
|
4. S. Leucuţa – Tehnologia formelor farmaceutice, Ed. Dacia – Xluj Napoca, 1995.
|
5. Dumitrescu AM, D. Lupuleasa D., V. Hârjău – Curs de tehnică farmaceutică, vol. I, Ed. Tehnoplast Company - Bucureşti
|
4. * * * Farmacopeea Romana. Editia a X-a. Editura Medicala Bucuresti; Suplimentele I –IV 1993-2006.
|
5. * * * Agenda Medicala. Editura Medicala Bucuresti, 2007.
|
VIII. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare prin probleme/proiecte etc. |
Curs |
Prelegere, sinteză, învăţare interactivă în scopul realizării feedback-ului, explicarea unor probleme evidenţiate de studenţi Prezentări power-point, proiectare filme |
Lucrări practice |
Explicaţia, dezbaterea, demonstraţia şi prepararea diferitelor forme farmaceutice Rezolvarea unor probleme de formulare a medicamentelor Calcularea dozelor maxime pentru adult şi copil aplicate diferitelor soluţii farmaceutice |
Studiu individual |
Studiul bibliografiei, exerciţii, elaborare de referate |
IX. PROGRAM DE RECUPERARE |
|||||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
||||
3 |
Laboratorul de tehnologie farmaceutică Sala 411 |
Penultima săptămână din semestru |
Cadrele didactice de la disciplină |
În funcţie de temele la care s-a absentat |
|||||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
|
Laboratorul de tehnologie farmaceutică Sala 411 |
Marţi – 1300-1400
|
Şef lucr.dr. Ani-Simona Sevastre |
În funcţie de necesităţile studenţilor |
||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
|
Laboratorul de tehnologie farmaceutică Sala 411 |
Marţi – 1300-1400
|
Şef lucr.dr. Ani-Simona Sevastre |
În funcţie de necesităţile studenţilor |
||||
|
|||||||||
X. EVALUARE |
|||||||||
Forma de activitate |
Evaluare (scris, scris şi oral, oral, test, aplicaţie practică, altele) |
Procent din nota finală |
|||||||
|
Formativă |
Periodică |
Sumativă |
|
|||||
Curs |
Oral |
Scris |
Test grilă+scris |
5% |
|||||
Lucrări practice |
Oral |
Scris |
Alicatie practica(colocviu)+ Scris |
10% |
|||||
Examen |
|
|
Test grilă+scris |
65% |
|||||
Verificare |
|
|
Scris |
10% |
|||||
Prezenta la curs |
|
|
Bonificatie |
10% |
|||||
|
|||||||||
XI. PROGRAME DE ORIENTARE ŞI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
|||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
|||||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
|||||||
Ultima marti din fiecare lună, orele 1300-1500 |
Laboratorul de tehnologie farmaceutică |
Şef lucr. dr. Ani-Simona Sevastre |
|||||||
Data avizării în departament:
Şef de departament, Prof. univ. dr.Pisoschi Cătălina |
Coordonator program de studii, Prof. univ. dr. Neamţu Johny |
Titular disciplină, Şef lucr. dr. Sevastre Ani-Simona
|