LEGATURI
NOUTATI
Nu exista anunturi

Bioinstrumentatie

Programa

 

  • FIŞA DISCIPLINEI
    (Această fişă corespunde modelului ARACIS)
    I. INFORMAŢII GENERALE
    I. INFORMAŢII GENERALE
    Universitatea UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA
    Facultatea MEDICINA DENTARĂ
    Domeniul de licenţă SANATATE
    Programul de studii Medicină Dentară
    Denumirea disciplinei BIOINSTRUMENTAŢIE
    Codul disciplinei MD2217
    Anul de studiu II
    II. STRUCTURA DISCIPLINEI
    II. STRUCTURA DISCIPLINEI
    Nivelul
    de
    studii
    1)
    Sem.
    Tip
    2)
    (conţi
    nut)
    Tip
    3)
    (obligati
    vitate)
    Activităţi normate
    [ore/săpt.]
    coordonate de cadrele
    didactice
    Activităţi
    studiu
    individual
    ore/săpt
    Total ore
    [săpt/sem]
    Credite4)
    C S L Total Sem I Sem II Total 2
    L II DS DO 1 1 2 2/28
    III. TITULAR DISCIPLINĂ
    III. TITULAR DISCIPLINĂ
    Numele şi prenumele DIACONU OANA ANDREEA
    Instituţia FACULTATEA DE MEDICINĂ DENTARĂ
    Departamentul II
    Titlul ştiinţific DOCTOR ÎN MEDICINĂ DENTARĂ
    Gradul didactic ȘEF DE LUCRĂRI
    Încadrarea (norma de bază/asociat) NORMA DE BAZĂ
    Colaboratori
    IV. OBIECTIVELE DISCIPLINEI
    IV. OBIECTIVELE DISCIPLINEI
    Obiective generale
    DIRECŢII GENERALE DE STABILIRE A UNUI PLAN DE TRATAMENT
    1. Cercetare si dezvoltare de aparatura medicala
    2. Instalare aparatura medicala
    3. Service aparatura medicala
    4. Operare aparatura medicala avansata
    Obiective specifice
    1. Însuşirea şi aprofundarea noțiunilor privind organizarea unui cabinet de medicină dentară, chirurgie oro-dentară, endodonție,
    parodontologie;
    2. Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului restaurator odontal
    3. Cunoaşterea principiilor şi tehnicilor de tratament odontal restaurator
    4. Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului endodontic.
    5.Cunoaşterea principiilor şi tehnicilor de tratament endodontic
    6. Cunoaşterea riscurilor tratamentului endodontic
    7. Insuşirea utilizării corecte a instrumentarului chirurgical oro-dentar și parodontal
    8. Cunoaşterea principiilor anamnezei şi examinării extra şi intraorale a pacientului.
    9.Însuşirea procedeelor de diagnostic şi tratament odontal.
    V. COMPETENŢELE SPECIFICE
    V. COMPETENŢELE SPECIFICE (vizează competenţele asigurate de programul de studii din care face parte disciplina)
    V.1 Cunoştinţe teoretice
  • La finalizarea cursului studentul trebuie să:
    - cunoască aparatura medicală necesară într-un cabinet de medicină dentară, chirurgie oro-dentară, endodonție,
    parodontologie, precum și modul de organizare a acesteia;
    - să cunoască principiile şi tehnicile de manevrare a instrumentarului necesar restaurării odontale;
    - să cunoască principiile şi tehnicile de manevrare a instrumentarului necesar efectuării tratamentului endodontic
    - să cunoască principiile şi tehnicile de manevrare a instrumentarului necesar efectuării tratamentului chirurgical oro-dentar;
    - să cunoască principiile şi tehnicile de manevrare a instrumentarului necesar efectuării tratamentului parodontal;
    - să cunoască modul de realizare a anamnezei şi a examinării extra şi intraorale a pacientului să descrie principiile elaborării unui
    plan de tratament corect.
    - cunoascăaparatura medicală avansată utilizată în odontologie, estetică dentară, endodonție, chirurgie oro-dentară,
    parodontologie și protetică.
    V.2 Abilităţi dobândite:
    V.2.1. Abilităţi tehnice
    La finalizarea cursului studentul trebuie să:
    - să identifice instrumentarul de consultație necesar examinării clinice a pacientului;
    - să identifice instrumentarul necesar tratamentului odontal;
    - să identifice instrumentarul necesar tratamentului endodontic;
    - să identifice instrumentarul necesar tratamentului chirurgical oro-dentar;
    - să identifice instrumentarul necesar tratamentului parodontal;
    - să cunoască modul de operare al aparaturii medicale avansate;
    V.2.2. Abilităţi de comunicare
    - să stabilească o relaţie practician-pacient care să permită o ofertă de îngrijire eficace.
    - să dobândească abilitatea de comunicare cu pacientul pentru obţinerea datelor necesare formulării unui diagnostic corect şi
    elaborării unui plan de tratament complex.
    - să dobândească abilitatea de comunicare în cunostință de cauză cu cel care asigura montajul sau service-ul aparaturii
    medicale.
    VI. CONŢINUTUL DISCIPLINEI
    VI. CONŢINUTUL DISCIPLINEI
    VI.1 Curs (unităţi de conţinut) Nr. ore
    1. Organizarea cabinetului de medicină dentară, chirurgie oro-dentară, endodonție, parodontologie 2
    2. Principii şi tehnici de manevrare a instrumentarului necesar restaurării odontale 2
    3. Principii şi tehnici de manevrare a instrumentarului endodontic 2
    4. Principii şi tehnici de manevrare a instrumentarului chirurgical oro-dentar 2
    5. Principii şi tehnici de manevrare a instrumentarului parodontal 2
    6. Principii şi tehnici de manevrare a aparaturii medicale avansate cu utilizare în odontologie, estetică
    dentară,endodonție, parodontologie, protetică.
    2
    7. Analiza principalelor direcţii ce stau la baza anamnezei, examenului clinic și elaborării unui plan de
    tratament corect, endodontic şi odontal restaurator
    2
    VI.2 LUCRARI PRACTICE (subiecte/teme) Nr. ore
    1. Noțiuni privind organizarea cabinetului de medicină dentară, chirurgie oro-dentară, endodonție, parodontologie 2
    2. Noțiuni privind alcătuirea și modul de utilizare al instrumentarului inclus în trusa de consultație;
    Noțiuni privind identificarea și modul de utilizare al instrumentarului necesar restaurării odontale
    4
    3. Noțiuni privind identificarea și modul de utilizare al instrumentarului necesar tratamentului endodontic 4
    4. Noțiuni privind identificarea și modul de utilizare al instrumentarului necesar tratamentului parodontal și
    chirurgical oro-dentar
    4
    VII. BIBLIOGRAFIE
    VII. BIBLIOGRAFIE
    1. Iliescu A. Tratat de endodonție,vol1,2, Ed.Medicală,București, 2014
    2. Walton R., Torabinejad M. Principles and practice of endodontics ediţia 3
    a
    , W.B.Saunders, 2009
    3. B. Popa, C. Andreescu, D. Bodnar. Instrumente utilizate în realizarea preparaţiilor şi restaurărilor coronare -, Ed.
    Cerma 1999
    4. N. Marcov. Elemente de control al infecţiilor în cabinetul stomatologic –, Ed. Universitară, Bucureşti, 2003.
    5. Mihaela Ţuculina. Odontoterapie conservatoare şi restauratoare, vol.1,2 Editura Medicală Universitară, Craiova, 2009
    6. V. Cârligeriu, A. Bold Odontoterapie conservatoare şi restauratoare – Ed. Mirton, Timişoara, 2004
  • 7. I.V. Cherlea, C. Bîcleşanu. Tratamentul conservator al leziunilor dentare coronare –, Ed. Medica, 2007
    8. Bucur Alexandru, Carlos Navarro Vila; John Lowry;Julio Acero – Compendiu de chirurgie maxilo-facială-Ed. Q.
    Publishing, 2009.
    VIII. REPERE METODOLOGICE
    VIII. REPERE METODOLOGICE
    Forme de activitate
    Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare
    prin probleme/proiecte etc.
    Curs prelegere, conversaţie euristică, dezbaterea, problematizarea
    Lucrari practice aplicaţii practice, problematizarea
    Studiu individual
    Tip de activitate Nr. ore
    1. Studiul şi descifrarea notiţelor de curs
    2. Studiu după ma nual, suport de curs
    3. Studiul bibliografiei minimale indicate
    4. Documentare suplimentară în bibliotecă
    5. Activitate de pregătire specifică seminar/ laborator
    6. Realizare de referate, eseuri
    7. Pregătire lucrări/teme de control
    8. Pregătire prezentări orale
    9. Pregătire examinare finală
    10. Consultaţii
    11. Documentare pe teren
    12. Documentare pe internet
    13. Comunicare şi colaborare pe platforme electronice
    14. Alte activităţi
    IX. PROGRAM DE RECUPERARE
    IX. PROGRAM DE RECUPERARE
    Recuperări
    absenţe
    Nr. absenţe
    care se pot
    recupera
    Locul desfăşurării Perioada Responsabil Programarea temelor
    2
    Sala disciplinei
    ultima săptămână de
    activitate didactică
    În funcţie de tematica
    lucrării practice şi de orarul
    studenţilor
    Program de
    consultaţii/
    cerc ştiinţific
    studenţesc
    Sala disciplinei
    joi 14-16
    În raport cu
    solicitările
    studenţilor
    Program
    pentru
    studenţii slab
    pregătiţi
    Sala disciplinei
    Joi 14-16
    În raport cu
    solicitările
    studenţilor
    X. EVALUARE
    X. EVALUARE
    Forma de
    activitate
    Evaluare
    (scris, scris şi oral, oral, test, aplicaţie practică, altele)
    Procent din nota finală
    Formativă Periodică Sumativă
    Curs
    Oral Scris Scris
    Lucrări practice
    Aplicaţie practică Aplicaţie practică Aplicaţie practică
    Examen
    10% 10% 80%
    Verificare
    XI. PROGRAME DE ORIENTARE :I CONSILIERE PROFESIONALĂ
    XI. PROGRAME DE ORIENTARE :I CONSILIERE PROFESIONALĂ
    Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună)
    Programare ore Locul desfăşurării Responsabil
     
     
     
  • Miercuri 10-12 Disciplină Şef disciplină
    XII DATE SUPLIMENTARE DESPRE DISCIPLINĂ
    XII DATE SUPLIMENTARE DESPRE DISCIPLINĂ
    Discipline similare
    Discipline similare
    Baza materială
    Baza materială
    Data avizării în departament:
    Şef de departament,
    NUME PRENUME
    Coordonator program de studii,
    NUME PRENUME
    Titular disciplină,
    NUME PRENUME
    Conferenţiar dr. Ţuculina Mihaela Jana Prof. univ. dr. Mercuţ Veronica
    Decan FMD
    Șef lucr. Dr. Diaconu Oana
    Andreea
    Notă:
    1)
    Nivelul de studii - se alege una din variantele: L (licenţă)/ M (master)/ D (doctorat).
    2)
    Tip (conţinut) - se alege una din variantele:
    pentru nivelul de licenţă: DF (disciplină fundamentală)/ DD (disciplină din domeniu)/ DS
    (disciplină de specialitate)/ DC (disciplină complementară);
    pentru nivelul de master: DA (disciplină de aprofundare)/ DS (disciplină de sinteză)/ DCA
    (disciplină de cunoaştere avansată).
    3)
    Tip (obligativitate) - se alege una din variantele: DI (disciplină obligatorie)/ DO (disciplină opţională)/
    DFac (disciplină facultativă).
    4)
    Un credit este echivalent cu 25 – 30 de ore de studiu (activităţi didactice şi studiu individual).
    5)
    Se poate acorda o bonificaţie pentru prezenţă.