Simularea examenului de admitere 2006

Simularea examenului de admitere 2006


Centrul de Consiliere şi Orientare Profesională a iniţiat un mini-studiu socio-psihologic asupra candidaţilor prezenţi la simularea examenului de admitere desfăşurată în data de 15.04.2006, în scopul realizării unui profil motivaţional al viitorilor posibili studenţi ai U.M.F. dn Craiova. Studiul se va realiza de acum înainte la fiecare simulare a examenului de admitere şi la fiecare examen propriu-zis de admitere la o facultate a instituţiei noastre.

În acest sens, înaintea susţinerii probei scrise la examenul de simulare, candidaţii au completat chestionarul elaborat de C.C.O.P. structurat pe 8 itemi referitori la motivele alegerii unei instituţii de învăţământ superior medical şi farmaceutic şi a U.M.F. din Craiova în special.


Menţionăm că întrucât respondenţii nu au constituit un eşantion reprezentativ din punct de vedere socio-psihologic, rezultatele chestionarului sunt doar orientative, iar interpretările lor nu pot conduce la generalizări şi, deocamdată, nu se poate realiza un profil al viitorului student la U.M.F. din Craiova pe baza acestor date.

Analiza rezultatelor arată următoarele:


- din totalul de 167 de candidaţi, 100 de candidaţi au fost din Craiova, restul de 67 din afara Craiovei;

- dintre oraşele din afara judeţului Dolj, cel mai mare număr de candidaţi l-a furnizat Piteşti-ul (12 candidaţi), Slatina şi Târgu Jiu (9 candidaţi);


- repartizarea pe judeţe:

o jud. Dolj - 110 candidaţi

o jud. Olt - 21 candidaţi

o jud. Argeş - 12 candidaţi

o jud. Gorj - 9 candidaţi

o jud. Vâlcea - 6 candidaţi

o jud. Mehedinţi - 3 candidaţi

o jud. Dâmboviţa - 2 candidaţi

o jud. Teleorman - 2 candidaţi

o jud. Bacău - 1 candidat

o jud. Hunedoara - 1 candidat




















- repartizarea pe sexe: 119 fete şi 48 băieţi;





- repartizarea pe facultăţi:

- Facultatea de Medicină - 100 de candidaţi

- Facultatea de Medicină Dentară - 37 de candidaţi

- Facultatea de Farmacie - 26 de candidaţi

- Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală

· secţia Asistenţă Medicală - 3 candidaţi

· secţia Balneofiziokinetoterapie - 1 candidat





- repartizarea pe materii de concurs:

- Biologie - 112 candidaţi

- Chimie organică - 55 candidaţi


- repartizarea candidaţilor pe materii în funcţie de facultatea aleasă:

- Facultatea de Medicină:

· Biologie - 62 de candidaţi

· Chimie organică - 38 de candidaţi

- Facultatea de Medicină Dentară:

· Biologie - 28 de candidaţi

· Chimie organică - 9 candidaţi

- Facultatea de Moaşe şi Asistenţa Medicală

· Biologie - 3 candidaţi

· Chimie organică - 1 candidat


- repartizarea pe vârste:

- 17 ani - 6 candidaţi

- 18 ani - 104 candidaţi

- 19 ani - 51 candidaţi

- 20 ani - 3 candidaţi

- 22 ani - 1 candidat

- 25 ani - 1 candidat

- 30 ani - 1 candidat





- repartizarea în funcţie de profilul liceului:

- uman - 33 candidaţi

- real - 134 candidaţi


- repartizarea în funcţie de mediul de provenienţă:

- urban - 140 candidaţi

- rural - 27 candidaţi


În ceea ce priveşte motivul pentru care au ales o insituţie de învăţământ superior medical, subiecţii au avut ca opţiuni exprimate:

a) urmez, de bunăvoie, tradiţia familiei

b) simt că mi se potriveşte

c) avantajele materiale ale profesiei

d) la presiunea familiei

e) altul. Care?




Douăzeci şi trei de candidaţi susţin că urmează de bunăvoie tradiţia familiei, 130 de candidaţi consideră că meseria la care aspiră li se potriveşte (aspect explicabil, ţinând cont că este vorba despre o simulare a unui examen de admitere, deci de testarea cunoştinţelor necesare pentru examenul de admitere) şi 14 candidaţi au ales această meserie pentru avantajele sale materiale. Interesant este faptul că 7 dintre cei 14 sunt posibili viitori studenţi ai Facultăţii de Farmacie, 4 ai Facultăţii de Medicină Dentară, 4 ai Facultăţii de Medicină şi 1 al Facultăţii de Moaşe şi Asistenţă Medicală.


Niciun candidat nu a mai dat admitere la vreo facultate din cadrul unei universităţi de medicină şi farmacie, doar 2 candidaţi au mai absolvit o altă formă de învăţământ superior şi un singur candidat urmează cursurile unei alte instituţii de învăţământ superior (Facultatea de Litere din cadrul Universităţii din Craiova).


Referitor la motivele alegerii unei discipline de concurs, atât cei care au ales biologia, cât şi cei care au ales chimia au considerat respectiva disciplină fascinantă şi mult mai uşoară decât cealaltă. În plus, cei care au ales biologia motivează această alegere prin faptul că li se pare mult mai utilă în viitoarea meserie decât chimia.


Itemii 6 şi 7 din chestionarul Centrului vizau posibilitatea susţinerii unui concurs de admitere la o altă instituţie de învăţământ superior. 6 candidaţi vor susţine examenul de admitere şi la o altă facultate, în afară de cea din Craiova. Dintre aceştia: 4 vor susţine admiterea la U.M.F. din Craiova şi U.M.F. Cluj (3 la Facultatea de Medicină şi 1 la Facultatea de Medicină Dentară), 1 la U.M.F. Craiova şi U.M.F. Bucureşti (Facultatea de Farmacie) şi 1 la U.M.F. Craiova şi U.M.F. Sibiu (Facultatea de Medicină). 11 candidaţi vor da admitere la altă universitate de medicină şi farmacie, dintre care 8 candidaţi vor susţine examenul de admitere la U.M.F. Bucureşti (4 la Facultatea de Medicină, 2 la Facultatea de Medicină Dentară şi 2 la Facultatea de Farmacie) şi 3 la U.M.F. Timişoara (2 la Facultatea de Medicină şi 1 la Facultatea de Farmacie).

Au ales U.M.F. Cluj 2 candidaţi din Piteşti, 1 din Târgu Jiu şi candidatul din jud. Bacău. La U.M.F. Bucureşti vor da admitere 3 candidaţi din Piteşti, 1 din Petroşani, 4 din Slatina şi 1 din Corabia. U.M.F. Timişoara reprezintă o opţiune pentru câte un candidat din Băileşti, Slatina şi Târgu Jiu.

Printre motivele pentru care candidaţii preferă o altă instituţie de învăţământ superior medical se numără posibilităţile de afirmare şi de angajare mai numeroase din celelalte oraşe, dorinţa de a fi împreună cu prietenii care au ales alt centru universitar sau mai aproape de familie şi calitatea superioară a actului didactic.

Cei care vor să susţină examenul de admitere şi la o altă facultate decât cea din Craiova susţin că vor să aibă o alternativă în cazul în care nu reuşesc să promoveze unul dintre ele. Ar fi interesant de cercetat în studiile realizate de C.C.O.P. la următoarele simulări ale examenelor de admitere sau examene de admitere propriu-zise dacă aceşti candidaţi, care iau în calcul şi posibilitatea de a susţine admitere şi la un alt centru universitar, preferă totuşi U.M.F. din Craiova în locul celuilalt centru.

Cei 150 de candidaţii care doresc să fie studenţi doar ai U.M.F. din Craiova consideră că instituţia noastră este una dintre cele mai bine cotate universităţi din România, o instituţie de prestigiu, cu tradiţie, serioasă, cu cadre didactice competente, dar, în acelaşi timp, această opţiune le oferă şi posibilitatea de a fi aproape de familie şi de prieteni, fie aproape de, fie în oraşul natal. De asemenea, un procent mai mic de candidaţi au menţionat că unul dintre motive este şi faptul că examenul de admitere la instituţia noastră este mai uşor comparativ cu cel din alte centre.


În ceea ce priveşte notele obţinute la simularea examenului de admitere:

o Facultatea de Medicină (100 candidaţi):

- media - 6.03

- prima notă - 9.01

- ultima notă - 2.71

o Facultatea de Medicină Dentară (37 candidaţi):

- media - 6.00

- prima notă - 8.74

- ultima notă - 2.89

o Facultatea de Farmacie (26 candidaţi):

- media - 7.12

- prima notă - 9.55

- ultima notă - 4.78

o Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală:

· secţia Asistenţă Medicală (3 candidaţi):

- media - 5.08

- prima notă - 6.94

- ultima notă - 5.05

· secţia Balneofiziokinetoterapie (1 candidat):

- candidatul a obţinut nota 4.42


Dintre liceele din Craiova, se remarcă, în continuare, ca o confirmare a mediilor din anii trecuţi, liceele de prestigiu din Craiova. Astfel, cea mai mare medie este cea a notelor candidaţilor din Colegiul Naţional "Fraţii Buzeşti" (13 candidaţi) - 8,00.

Urmează apoi:

- Liceul Teoretic "Ştefan Odobleja" (6 candidaţi) - 7,40

- Colegiul Naţional "Carol I" (18 candidaţi) - 6,72

- Colegiul Naţional "Elena Cuza" (23 candidaţi) - 6,43

- Colegiul Naţional "Ştefan Velovan" (10 candidaţi) - 5,81

- Colegiul Naţional "Nicolae Titulescu" (12 candidaţi) - 5,60.



Ajunşi la acest punct, subliniem faptul că, simularea examenului de admitere fiind cu 3 luni înaintea examenului de admitere propriu-zis, o mare parte din candidaţi nu au avut posibilitatea de a finaliza studiul întregii materii, ceea ce explică mediile scăzute obţinute.


Am rezervat un capitol separat din cercetarea noastră preferinţelor candidaţilor în ceea ce priveşte activităţile Centrului de Consiliere şi Orientare Profesională. Ne interesează să cunoaştem ce doresc posibilii viitori studenţi să le oferim, să verificăm aceste rezultate prin continuarea cercetării la începutul anului universitar 2006-2007 şi să ne orientăm astfel în direcţiile sugerate de ei, motivându-ne alegerile prin interpretarea următoarelor rezultate:

- 102 candidaţi consideră importante informaţiile despre oportunităţile de studiu din străinătate

- 90 de candidaţi sunt interesaţi de planificarea şi dezvoltarea carierei

- 73 de candidaţi consideră informarea privind admiterea la U.M.F. din Craiova o activitate importantă a Centrului

- 64 de candidaţi au bifat rezidenţiatul ca fiind un eveniment la care au nevoie de sprijinul nostru

- 54 de candidaţi doresc să beneficieze de consiliere educaţională

- 40 de candidaţi vor să afle despre manifestările ştiinţifice naţionale şi internaţionale

- 38 de candidaţi doresc să afle despre alte posibilităţi de studiu din ţară

- 10 candidaţi solicită asistenţă psihologică din partea Centrului

- 2 candidaţi ne-au sugerat şi alte activităţi care să îi ajute în aprofundarea materiei studiate atât de liceeni pentru examenul de admitere, cât şi de studenţi în timpul anului universitar.




Actualizat la 08.09.2021, 18:27