Sumarul calificărilor

Sumarul calificărilor

Această secţiune oferă o imagine completă a aptitudinilor şi competenţelor tale, dobândite pe parcursul vieţii şi formării profesionale şi care nu sunt în mod necesar dovedite prin certificate şi diplome oficiale. Poţi descrie aptitudinile şi competenţele dobândite atât în timpul studiilor, în timpul seminariilor sau al sesiunilor de formare continuă, cât şi pe cele dobândite într-o manieră informală şi non formală, adică în timpul activităţilor tale ocupaţionale şi de petrecere a timpului liber.


Deseori secţiunea aceasta este, surprinzător, eliminată de marea majoritate a celor care îşi redactează un CV. Ea este poate cea mai importantă componentă a CV-ului. Secţiunea va oferi o imagine concisă asupra calificărilor tale ţinând seama de obiectivele declarate de tine.

Aici vrea orice angajator sa ajungă atunci când citeşte un CV. În această secţiune, angajatorul va regăsi în tine persoana ideală pentru postul pe care îl oferă, va regăsi avantajele competitive pe care le pui la dispoziţie. Evită redactarea cronologică a valorilor pe care le oferi. Doar scrie-le.


Poţi să incluzi câteva cuvinte cheie. Acestea vor putea fi uşor folosite în bazele de date ale angajatorilor, pentru a te găsi mai târziu.

Aceasta este cea mai grea secţiune pe care o ai de scris in CV-ul tău. Nu încerca să o scrii până când n-ai scris restul CV-ului. Ai nevoie să vezi şi să înţelegi informaţia scrisă înainte de a o rezuma.

Poţi să incluzi 3-7 subpuncte, folosind substantive si adjective (nu verbe de actiune).


Mergi pe urmele experienţei tale de muncă, a celei din poziţia de voluntar şi/sau pe baza unor activităţi extracurriculare în termeni de durată, scop, obiective atinse etc. Dacă nu ai experienţa relevantă, accentuează aptitudinile pe care le-ai dezvoltat în termenii relaţiilor interpersonale, organizaţionale etc.


Prima frază se rezumă la experienţa pe care o ai ţinând seama de obiectivul declarat (de ex.: un an experienţă în design grafic).


A doua frază descrie cunoştinţele tale relaţionat la numeroasele componente şi aspecte ale postului spre care aspiri (de ex.: bugetare, scrierea rapoartelor, planificare etc.).


A treia frază descrie numeroasele aptitudini pe care le ai pentru a îndeplini efectiv cerinţele locului de munca (de ex.: capacitatea de a rezolva probleme, abilităţile de comunicare, managementul timpului etc.).


A patra frază se referă la baza academică pe care o ai. Ea completează experienţa practică acumulată (ex. design, evaluarea resurselor, marketing etc.).


A cincea frază enumeră caracteristicile şi atitudinile tale personale, aşa cum sunt ele cerute de locul de muncă solicitat (de încredere, abilitatea de a lucra sub presiune, creativitate etc.).


Înapoi la Secţiuni şi rubrici

Actualizat la 08.09.2021, 18:28