Acasa Cercetare Granturi PYRAMID Infrastructura IT

PYRAMID

Infrastructura IT

 

Pentru a putea stoca şi prelucra în timp util imensa cantitate de informaţie imagistică (predominant video) achiziţionată prin investigaţiile medicale realizate în cadrul procesului de cercetare, a fost necesara dezvoltarea unei infrastructuri IT proprii compusă din reţele de comunicaţii rapide şi un centru special dotat cu tehnică de calcul modernă şi performantă.

În acest scop a fost desemnat şi reamenajat un spaţiu dedicat cu o suprafaţă de 36 m2 pentru activitaţile IT, localizat în clădirea nouă la parter (culoare galbenă pe schiţă) în imediata vecinătate a Centrului de Gastroenterologie şi Hepatologie (culoare roşie pe schiţă).


Dotarea principală a acestui centru IT o constituie un rack de echipamente în care au fost instalate cele 2 servere Hewlett-Packard Proliant G5 achiziţionate în cadrul proiectului, încă doua servere suplimentare pentru asigurarea conectării la internet, switch-ul principal gigabit si panourile de conexiuni UTP, un switch KVM, un router wireless pentru asigurarea comunicaţiilor radio fără fir şi un UPS de mare putere la baza rack-ului. Rack'ul este metalic, negru, cu uşi transparente de sticlă şi panouri laterale de acces şi este dotat cu lampă de iluminare internă şi sistem propriu de ventilaţie termostatat montat în tavan.

      

 
Serverele HP sunt în configuratie dual-procesor Quad-Core XEON de 2.5 GHz cu câte 2 harddisk-uri ultrarapide SAS-sff 2.5" hot-pluggable fiecare, setate în mod RAID pentru o maximă siguranţă a datelor. De asemenea au fost dotate cu surse redundante de tensiune, cu alimentare dublă, atât directă cât şi prin intermediul sursei UPS PowerWare.
 
Deasupra rack-ului pe perete este prevazută şi o unitate A/C programabilă care asigură răcirea întregului ansamblu de echipamente ce vor funcţiona fără întrerupere şi fără supraveghere umană. Sala mai este prevăzută şi cu circuite audio/video pentru conectarea unei camere de supraveghere de securitate si un monitor TV pentru urmărirea videoconferinţelor medicale cu transmisie in timp real.
 

   

 
Pentru a beneficia şi de o consolă de administrare software, în mijlocul sălii a fost montat şi un birou de lucru cu un calculator puternic cu procesor Intel Quad-Core si unitate optică de scriere DVD-RW, dotat şi cu un UPS propriu de 1500VA, monitor cu pivot de 21", cu acces la intranet şi internet şi conectat la switch-ul KVM din rack.
 
 
Atât serverele din rack cât şi staţia de lucru de la biroul IT sunt conectate direct în switch-ul principal gigabit din rack şi împreună cu celelalte echipamente IT îndeplinesc următoarele funcţii principale:
 
  • server stocare - are rolul de a ţine baza de date cu toate informaţiile recoltate de la dispozitivele medicale (în general imagini si fişiere video de înaltă rezoluţie), dar şi descrierea cazurilor în format text precum şi alte informaţii generale;
  • serverul de comunicaţii - are rolul de a realiza interconectarea logică a calculatoarelor şi echipamentelor medicale din reţeaua internă PYRAMID la reţeaua locală a clădirii şi la Internet, precum şi stabilirea tuturor protocoalelor de comunicaţie pentru a realiza accesul la baza de date;
  • switch gigabit - are rolul interconectarii fizice a tuturor echipamentelor intr-o reţea locala LAN de mare viteză;
  • routerul wireless - are rolul menţinerii unei conexiuni mobile IEEE 802.11g de 54Mbps pentru laptop-uri si PDA-uri, avand si un firewall integrat pentru asigurarea securitaţii informatice;
  • sursa UPS de mare putere - are rolul asigurării alimentării corecte a acestor echipamente în permanenţă, indiferent de fluctuaţiile şi întreruperile temporare ale energiei electrice din reţeaua publică;
  • staţii de lucru - au rolul achiziţionării datelor şi imaginilor de la echipamentele medicale, prelucrarea lor pentru aducerea la un format comun, sortarea şi trimiterea lor spre serverul de baze de date pentru stocare. 
Interconectarea echipamentelor IT şi de comunicaţii la internet şi cu alte staţii de lucru din universitate ce vor putea accesa resursele create în cadrul acestui proiect se face conform schiţei de mai jos: